Kenapa Orang Muda Kena Mulakan Bisnes Dari Awal



Assalamualaikum ,  semoga perkongsian saya ini dapat memberi manfaat kepada pembaca semua.

Sebenarnya dalam bisnes, tiada istilah terlalu awal atau lambat untuk seseorang itu mengejar impian mereka. Jika kita ingin jadi seorang ahli perniagaan yang berjaya, semangat kena terus kuat untuk mencapainya.

Kejayaan dalam hidup itu tidak mengira umur seseorang. Syaratnye kita sentiasa berusaha menambah ilmu dan tidak putus asa sekiranya menemui kegagalan.

5 SEBAB KENAPA ORANG MUDA SANGAT PERLU MULAKAN BISNES DARI AWAL 

1#  KURANG KOMITMEN MASA MUDA

Kebiasaannya ketika masih muda, kita mempunyai banyak masa lebih-lebih lagi ketika masih belajar .  Disinilah masa paling sesuai untuk kita FOKUS untuk belajar selok belok bisnes . 

Sekiranya menghadapi sebarang masalah atau tekanan, kita akan lebih mudah mencari penyelesaiannya kerana tidak banyak lagi komitmen lain yang perlu diberi perhatian.

Dengan Shaklee, terbukti ramai yang melakar kejayaan mereka dalam usia muda. Salah seorang daripadanya ialah Master Athirah Tieramisyou.

Beliau telah menikmati banyak ganjaran dan bonus yang Shaklee  tawarkan seperti  Car Bonus, Income puluhan ribu setiap bulan, trip mewah tajaan Shaklee setiap tahun.

 Walaupun beliau adalah seorang lepasan graduan undang-undang, kerana semangat yang ada ditambah jiwa muda yang kental beliau memberanikan diri terjun ke dalam bisnes Shaklee. Hasilnya Kini, Master Athirah adalah antara  inspirasi terbesar bagi kami dalam grup Jutawan. 

2# MEMBANTU JANA INCOME SAMPINGAN

Kebanyakan di usia muda, ramai yang mempunyai pekerjaan tetap jadi bila kita mengambil peluang dengan memulakan bisnes ketika ini secara tidak langsung ia dapat menambah pendapatan sampingan.

Malah ada juga yang memperolehi pendapatan melalui bisnes melebihi gaji yang diterima setiap bulan. Seronok kan?!

Bila menceburi bisnes dengan ilmu yang betul, ada yang dapat membuat pelaburan dan mengumpul aset  hasil daripada bisnes. Jadi bila usia sudah meningkat mereka sudah mempunyai kedudukan kewangan yang stabil.

Dengan Shaklee, ramai yang bermula dengan part time sahaja. Bila income semakin grow dengan pelbagai bonus yang ditawarkan ,ada yang sanggup melepaskan Jawatan untuk memberi komitmen penuh. 

Antara contoh terdekat adalah leader  saya sendiri Master Kam Maria Abdul Mutalib, beliau sanggup meninggalkan kerjaya beliau sebagai jurutera untuk menumpukan sepenuh perhatian pada Shaklee. Berkat hasil usahanya yang kuat dalam bisnes ini, beliau berjaya mencapai tahap tertinggi dalam Shaklee iaitu Master Coordinator hanya tidak sampai tempoh setahun.



Korang boleh lihat kenapa ramai memilih Shaklee sebagai bisnes utama mereka >>> Kelebihan 3C bila bersama  Shaklee 

3# SEMAKIN MATANG DAN MENAMBAH PENGALAMAN 

Bila menguruskan bisnes sendiri, kita akan lebih matang daripada usia sebenar. Dari sini, kita akan merasa betapa susahnya untuk hidup dan survive dikalangan jerung2 bisnes yang berpengalaman.

Dengan menghadapi pelbagai masalah dan ujian dalam bisnes  mendorong kita berfikir dengan lebih kreatif dan praktikal dalam menyelesaikannya sekaligus menjadikan kita anak muda yang lebih memberi manfaat kepada orang lain. 

Tapi dengan Shaklee,  kami rasa sangat bertuah sebab  kami ada support group yang power dalam bisnes ini iaitu Team Jutawan.  Team yang sentiasa memberi bimbingan dari segi marketing dan juga kerohanian.

4#  MAMPU BEKERJA DI MANA SAHAJA

Kelebihan bila kita mulakan bisnes ketika usia muda, kita mampu bekerja dimana sahaja,  Dengan kemudahan untuk akses internet walau dimana sahaja berada, kita pasti tidak akan melepaskan peluang untuk berbisnes  walaupun ketika melancong dibandingkan kerugian yang kita akan hadapi pada usia tua nanti. 
 Bila korang bersama dengan Shaklee, antara bonus yang dapat dinikmati ialah Incentive trip dalam dan luar negara. Walaupun melancong tapi bisnes Shaklee masih boleh diteruskan hanya dihujung jari tanpa simpan stok. 

5# KOS BISNES YANG RENDAH.
Bagi memulakan bisnes pada usia muda semestinya perkara yang menjadi masalah utama ialah modal permulaan. Sudah pasti agak sukar untuk mendapat pinjaman dari mana-mana badan kewangan disebabkan tiada jaminan yang dapat  diberikan. 
Dengan Shaklee, korang pasti  boleh memulakan bisnes sendiri hanya dengan RM65 yuran keahlian sebagai permulaan.

Selepas itu, dengan hanya berkongsi kebaikan Shaklee korang akan berpeluang :
💖 Jana pendapatan sehingga 5 angka sebulan 
💖 Layak dapat bonus bulanan (bonus jualan, bonus kereta, bonus kepimpinan). 
💖 Untung runcit dari hasil jualan.
💖Peluang melancong ke serata dunia dengan pakej 5 bintang.



Jadi marilah bersama-sama dengan saya kita sediakan back up plan kewangan dengan berbisnes cara Shaklee! Kehidupan akan lebih terjamin dan kita akan lebih bersedia hadapi sebarang kemungkinan.



Ingin jana pendapatan 4-5 angka setiap bulan dari rumah?


Hubungi saya untuk:-



KONSULTASI PERCUMA,
HARGA PRODUK TERBAIK DAN
PELUANG BISNES BERSAMA SHAKLEE!

CONTACT : CALL (016-3649751)

FACEBOOK : Norra Imani

INSTAGRAM : mamazulfa e_shoppe

FACEBOOK PAGE : Kursus Mobile Spa Termurah 

Your Trusted Shaklee Distributor :-

FREE CONSULTATION,
AFFORDABLE PRICE, 
&
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!


Comments

Popular Posts