DETOX BUKAN SEKADAR UNTUK KURUS


Assalamualaikum semua, kalau korang dah baca >> Kenapa kena Detox kalau nak kurus, so hari ni saya nak kongsikan yang detox ini sebenarnya bukan sekadar untuk kurus sahaja tau malah banyak lagi kebaikan lain.. 

Detox ni sangat penting tau, ia adalah satu proses mengeluarkan toksin dari badan dan sekaligus menjadikan badan kita lebih ringan. Selain itu kita juga dapat banyak manfaat kesihatan yang lain hasil dari pembuangan toksin dari badan kita.

Jadi kenapa kita kena bimbang bila toksin banyak dalam badan? 

Dalam kehidupan seharian, kita sebenarnya banyak terdedah dengan toksin secara berterusan yang mana ia mengatasi kebolehan sistem detoksifikasi badan, secara tidak langsung ia telah membebankan organ-organ seperti kulit,  buah pinggang, hati, paru-paru dan sistem pencernaan kita. 


Walaupun fungsi detoksifikasi masih berjalan tetapi  ia berfungsi dengan kadar yang kurang efektif.
Kemudian menyebabkan pengumpulan toksin di dalam badan secara perlahan-lahan. 
Hasilnya, akan wujud simptom-simptom tak spesifik seperti berikut:
  • sakit kepala dan pening yang kerap
  • masalah sembelit
  • keletihan
  • gangguan tidur
  • berat badan berlebihan
Jom kita lihat apa MANFAAT lain bagi DETOX. 

1# Meningkatkan Tenaga dan Stamina

Tenaga akan banyak digunakan apabila organ-organ badan kita melakukan fungsi detox dan badan akan mudah lesu dan keletihan.

Apabila kita melakukan detox yang betul, ia akan mengurangkan penggunaan tenaga yang berlebihan terutama sekali dengan menyertai Program Jom Detox Jutawan  , korang boleh refer link ini >> Kelebihan Program Jom Detox Jutawan .


2# Melancarkan Proses pencernaan dan masalah sembelit.

Dengan detox, ia sebenarnya mampu membersihkan usus besar kita.
Usus yang kotor mengundang pelbagai penyakit 


Sebenarnya tubuh kita ini ibarat sebuah mesin yang perlu di servis sekali sekala supaya prestasinya kekal unggul dan berfukngsi dengan baik. 

Bila terlalu banyak toksin, usus kita akan kotor dan bermasalah. Bila dah bermasalah, mulalah pelbagai penyakit akan datang  seperti kanser contohnya. Ia berpunca dari usus yang kotor dan tidak sihat.

Jadi bila usus kita bersih, pergerakan usus menjadi lebih baik lalu dapat menyingkirkan kotoran secara berkesan sekaligus mengelakkan masalah sembelit.


3# Mengatasi Masalah Ketagihan. 

Kalau korang nak tahu, antara tanda badan kita bertoksin ialah bila kita ketagihan kafein, makanan manis dan berlemak.

Bila kita mula melakukan detox, badan kita slowly akan menolak makanan yang memudaratkan tersebut, malah kita akan lebih berselera pula dengan makanan sihat. 

Dengan Program Jom Detox Jutawan, terdapat senarai menu sihat yang sedap disediakan. Jadi memang tak jadi masalah, dalam sedang kita berdetox kita masih mampu menikmati makanan yang menyelerakan tau 😁

Antara contoh menu ketika detox 
Hilang craving makanan merapu 

4# Menjadikan kulit lebih sihat dan cantik. 

Kulit sebenarnya mampu menyingkirkan toksin dan kotoran melalui peluh dan ia adalah organ terbesar dalam badan kita. 

Bila kita mempunyai kulit yang cantik, ia menunjukkan bahawa dalaman kita adalah sihat. Sebab itulah, badan yang bertoksin tinggi menyebabkan masalah seperti jerawat, jeragat dan kulit yang kusam. 

Apabila toksin berjaya disingkirkan secara berkesan, korang akan dapat lihat perubahan positif yang sangat ketara pada kulit. 

Jom lihat antara testimoni peserta yang berjaya dalam Program detox Jutawan ini , perubahan kulit mereka malah ada yang kelihatan lebih muda dari usia. 


5#  Memperbaiki hormon dan menguatkan sistem imun.

Detox juga boleh mengurangkan penghasilan radikal bebas yang boleh melemahkan sistem imun dan merosakkan perjalanan hormon.

Bila sistem imun kita menjadi kuat, ia dapat menjadikan perjalanan hormon kita menjadi lebih baik. Malah ada pesakit kronik beransur pulih setelah melakukan detox .

Dengan Program Jom Detox Jutawan, kita mengutamakan pengambilan makanan secara seimbang dan disokong oleh set detox eksklusif Shaklee yang membantu menampung kekurangan nutrisi sewaktu kita sedang berdetox. 

Bila badan kita cukup nutrisi dan zat yang diperlukan secara tidak langsung, penyakit yang dah lama bersarang pun insha allah dapat sembuh.


Selain  itu juga ada yang melakukan detox bagi tujuan ikhtiar mendapatkan zuriat .

6#  Mendapatkan tidur yang berkualiti.

Bila badan kita mempunyai toksin,  ia juga mengganggu kitaran tidur dan membina radikal bebas.

Radikal bebas ini yang menggalakkan penghasilan hormon tidur dan mengganggu kitaran tidur kita seharian. 

Dengan program detox Jutawan, masalah ini dapat diatasi dan membantu ramai orang mendapatkan kesihatan yang optimum kesan dari tidur yang cukup dan berkualiti.
Testimoni yang berjaya mendapatkan tidur yang berkualiti


Jadi, korang yang nak perbaiki tahap kesihatan tu, Cara terbaik adalah dengan menyertai program Jom detox Jutawan ini. Siri ke 16.0 akan bermula pada 1hb Oktober ini. 

Boleh whatsapp atau Hubungi saya untuk pertanyaan lanjut @ nak sertai program ini.
Korang juga boleh klik link ini untuk cara nak join program Jom detox Shaklee  ini >> Bagaimana Nak Join Program Jom Detox Jutawan 

Ingin jana pendapatan 4-5 angka setiap bulan dari rumah?


Hubungi saya untuk:-



KONSULTASI PERCUMA,
HARGA PRODUK TERBAIK DAN
PELUANG BISNES BERSAMA SHAKLEE!

Nora Yusof


Beautician BOTG
Whatsapp : 016-3649751
FB : Norra Imani
IG : shakleeby_noraieda (Shaklee)
IG : botg_mobilespaperak (BOTG)


FB PAGE MOBILE SPA : Kursus Mobile Spa Termurah

Comments

Popular Posts