Keunikan Vivix Dalam Mencegah Kanser

 



APA YANG PERLU ANDA TAHU TENTANG VIVIX?

Vivix adalah merupakan suplemen yang sangat premium dan ia adalah campuran unik botani daripada Shaklee yang tinggi dengan kandungan anti oksidan. Vivix merupakan minuman botani anti-aging atau anti penuaan yang terbaik dan sangat baik untuk kesihatan menyeluruh.

 Vivix adalah satu-satunya suplemen yang berjaya menembusi sel sehingga ke peringkat DNA. Dalam satu penemuan utama, kajian klinikal terkini menunjukkan ramuan aktif Vivix berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan tahap selular.

Nak tahu kajian mengenai Vivix dan keunikannya?


Dr Elizabeth Blackburn merupakan Penerima anugerah Nobel Prize in Medicine pada tahun 2009 telah menjalankan kajian ke atas telemore yang mampu mengawal proses penuaan, mencegah penyakit kronik dan juga kanser.

Kemudian Shaklee bekerjasama dengan beliau menjalankan satu ujian klinikal tentang keberkesanan dan Keunikan VIVIX

" Hasil kajian ke atas 107 pengguna Shaklee yang telah mengambil selama 5 tahun berbanding dengan mereka yang tidak mengambil Shaklee telah menunjukkan :  Pengambilan Shaklee ke atas penggunanya dapat mengurangkan kadar kepemendakan telomeres sebanyak 40 peratus. 

 

Telomeres pengguna Shaklee lebih panjang daripada mereka yang tidak mengambil vitamin Shaklee, Telomeres pengguna Shaklee adalah 11% lebih panjang dari kumpulan kedua Telomeres pengguna Shaklee yang berusia 80 tahun adalah sama panjang dengan individu yang sihat yang berusia 41 tahun" 


 Kajian tersebut menunjukkan kandungan polifenol dalam Vivix boleh tembus sehingga ke dalam sel badan, Telomere pengguna shaklee berumur 80 tahun adalah sama panjang dengan mereka yang berumur 41 tahun sedangkan telomere akan makin pendek tau seiring dgn pertambahan usia. Amazing kan!

Maka ini terbuktilah bila anda konsisten amalkan Vivix, kandungan polifenol dan resveratrol dalam Vivix ini sebenarnya sangat membantu melindungi DNA sel badan kita.

Jom lihat video ini dan kenapa ramai suka sangat amalkan Vivix





Ok, disini saya nak kongsikan bagaimana keunikan Vivix ini dapat membantu pesakit kanser. Sebelum kita bercerita tentang bagaimana nutrisi dalam Vivix ini dapat membantu pesakit kanser, kita fahamkan dulu bagaimana sel kanser boleh terjadi. 

Setiap hari sebenarnya tubuh badan kita ini mengalai proses pembahagian sel. Jika pembahagian normal (tiada sebarang masalah) prosesnya adalah seperti di bawah:

Kita boleh lihat sendiri prosesnya ialah sel yang menua akan mati dan diganti dengan sel baru.


Apoptosis ni adalah "Programmed Cell Death" yang sememangnya ada dalam badan. Mana-mana sel yang tidak diperlukan, akan dibunuh melalui pengaktifan Apoptosis

Tetapi jika seseorang itu mempunyai kanser, apa yg berlaku: lihat gambarajah di bawah Sel ➡ Menua ➡ Tidak mati ➡ Berganda ➡ risiko tinggi menghidap Kanser!


Bila sel-sel ini semakin menua ini tidak mati, ia akan menjadi suatu ancaman kepada tubuh
badan. Sel-sel yang rosak dan semakin berganda ini boleh merosakkan tisu-tisu bersebelahan, dan ianya boleh merebak ke bahagian badan yang lain!

Bila sel-sel rosak ini terlalu agresif berkembang maka terjadilah tumor ! Kenapa boleh terjadi pembahagian abnormal ini?? Kalau anda nak tahu, sel kanser ini terjadi bila sel ini boleh mengambil alih isyarat yang tubuh badan kita berikan untuk sel tersebut rosakkan diri, jadinya sel-sel rosak ini tidak melalui proses '' apoptosis'' seperti yang sepatutnya.

Bila sel kehilangan kemampuan melakukan "apoptosis" maka sel tersebut akan membahagi secara tidak terkawal dan akhirnya menjadi kanser!

Jadinya apa punca awal sel jadi mutasi seperti ini atau dengan kata lain sel ini menjadi kebal dan tidak melalui proses "Apoptosis" (punca kanser)


Faktor-faktor yang menyebabkan kanser adalah seperti berikut:

  • Faktor Genetik: Beberapa jenis kanser boleh diwarisi dari ahli keluarga. Mutasi genetik yang diwarisi, seperti mutasi BRCA1 dan BRCA2 yang berkaitan dengan kanser payudara dan ovari, boleh meningkatkan risiko seseorang untuk menghidap kanser.

  • Pendedahan Radiasi Berbahaya: Pendedahan jangka panjang terhadap bahan berbahaya seperti asap rokok, radiasi, bahan kimia industri, dan pencemaran alam sekitar boleh meningkatkan risiko kanser.

  • Contoh-contohnya : termasuk merokok, paparan sinar ultraviolet (UV) daripada sinar matahari yang boleh menyebabkan kanser kulit, dan paparan asbes yang boleh menyebabkan kanser paru-paru.

  • Gaya Hidup Tidak Sihat: Beberapa tabiat hidup yang tidak sihat boleh meningkatkan risiko kanser. Contohnya pengambilan alkohol berlebihan boleh meningkatkan risiko kanser mulut, tekak, hati, dan payudara. Kegemukan dan kekurangan aktiviti fizikal juga dikaitkan dengan peningkatan risiko kanser.

  • Diet Tidak Sihat: Diet yang tinggi dalam lemak tepu, daging merah, makanan berproses, dan rendah serat boleh meningkatkan risiko kanser. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran serta memilih diet yang seimbang dapat membantu mengurangkan risiko kanser. Amalan Intermittent Fasting yang betul juga sangat membantu mencegah daripada kanser.

  • Peningkatan Umur: Risiko kanser meningkat dengan bertambahnya usia. Kebanyakan kanser lebih aktif pada orang yang sudah tua.

  • Imuniti Lemah: Sistem imun yang lemah atau terganggu, seperti pada individu dengan HIV/AIDS atau mereka yang menjalani rawatan kimoterapi, boleh meningkatkan risiko kanser.



Sel normal manusia mempunyai keupayaan untuk membahagi dan berganda sebanyak 60-70 kali pusingan. Selepas itu, ia hilang keupayaan utk membahagi dan menyebabkan badan pun menjadi tua.
Sebab apa hilang keupayaan? Sebab kromosom yang rosak/ tua akibat Telomere yang semakin memendek.

Jadinya bila semakin tua maka sel-sel badan mula hilang upaya termasuklah kesan kepada sel ''apoptosis''. Disebabkan itu maka sel kanser mula mendominasi dalam badan kita.


Graf menunjukkan kanser yang dihidapi oleh penduduk Malaysia, Kanser payudara paling tinggi , ini bermakna wanita lebih berisiko menghidapi kanser.


Sebagai langkah pencegahan kepada penyakit kanser ini , kita hendaklah mengamalkan gaya hidup sihat dengan usaha menguatkan sistem imun badan. Menjaga telemore (dengan pengambilan Vivix). Selain itu juga, elakkan diri kepada tekanan yang berlebihan, terdedah dengan sinaran uv yang terlalu lama dan dapatkan tidur yang cukup.

Paling penting amalkan nutrisi yang tinggi oksidan supaya tubuh badan kita lebih kuat untuk melawan serangan virus dan radikal bebas seperti Vivix




Bagaimana Resveratrol dan Polifenol yang terdapat di dalam Vivix berupaya merencat perkembangan sel kanser ?

Anti-oksidan: Resveratrol dan polifenol adalah anti-oksidan yang kuat yang membantu melindungi sel-sel badan daripada kerosakan oksidatif. Kerosakan oksidatif boleh menyebabkan mutasi genetik dan kerosakan DNA yang boleh menyebabkan pertumbuhan sel kanser. Dengan mengurangkan kerosakan oksidatif, resveratrol dan polifenol boleh membantu mencegah perkembangan sel kanser.

 

Anti-radang: Resveratrol dan polifenol juga mempunyai sifat anti-radang yang boleh mengurangkan keradangan dalam badan. Keradangan kronik telah dikaitkan dengan risiko tinggi mendapat kanser. Dengan mengurangkan keradangan, resveratrol dan polifenol boleh membantu mencegah perkembangan sel kanser.

 

Perencatan Pembiakan Sel Kanser: Resveratrol dan polifenol boleh menghalang pertumbuhan dan pembiakan sel kanser. Mereka boleh mengganggu laluan isyarat yang mengawal pertumbuhan sel kanser dan menghentikan pembahagian sel yang tidak terkawal.

 Resveratrol dan Polifenol juga dapat memprogramkan APOPTOSIS KE atas sel kanser, iaitu proses kematian sel kanser secara terprogram (sel kanser bunuh diri sendiri). Jom lihat kajian klinikal yang dibuat :






Resveratrol & Polifenol ini bertindak sebagai anti inflamasi dan anti kanser. Bahasa mudahnya bila sel kanser nak membiak, resveratrol & polifenol akan berusaha untuk halang pertumbuhan sel tersebut.

Kandungan dalam Vivix juga sangat baik untuk kesihatan kulit dan kesuburan disebabkan ia tinggi anti oksidan. Nak tahu siapa yang perlukan Vivix shaklee boleh terus baca sini >>> golongan yang perlukan Vivix dan anda juga boleh teruskan pembacaan di link dibawah:


JOM DAPATKAN PROMOSI VIVIX SHAKLEE SEKARANG!





  • Campuran unik polifenol dari sumber semulajadi
  • Bahan-bahan telah diuji secara klinikal
  • Patent disahkan HALAL
  • Eksklusif hanya dari Shaklee JIMAT RM 418.95 untuk promosi Jun - Julai 2023
  • Berkepekatan tinggi tanpa campuran air atau gula (perlu disimpan di dalam peti sejuk beku (freezer) untuk mengekalkan nutrisi polifenol)
  • Dapatkan keahlian percuma dengan pembelian Vivix Shaklee (150ml) cukup untuk pengambilan sebulan
  • Hanya sesudu kecil sehari untuk manfaat kesihatan polifenol


Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai bisnes online Shaklee boleh hubungi saya untuk saya bantu anda lebih sihat di samping menjana pendapatan bersama Shaklee.

Nak daftar ahli sendiri dan dapatkan lebih banyak penjimatan , terus KLIK SINI 👇


Sebarang pertanyaan lanjut , terus hubungi saya 👇






#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#PengedarShakleeBaganDatuk
#Keunikanvivixcegahkanser








Comments

Popular Posts