Vivix Dan ResV Jadi Pilihan Saya untuk Kesuburan



Assalamualaikum semua dan Salam  sejahtera, entry kali ini saya nak berkongsi bagaimana si kembar merah ini , Vivix dan ResV sangat banyak membantu memperbaiki tahap kesihatan kita, paling special nya Resvivix ni dapat melindungi dan memperbaiki sel sehingga ke peringkat DNA. Kandungan polifenol dalam ResVShaklee ini sangat powerful tau!

Kalau anda tak pernah dengar tentang Polifenol

Polifenol ni penting ke dan kena ambil ke?

Sebenarnya tak ambil polifenol ni tak jadi apa pun, tapi siapa yang ambil inshaaallah akan POWERFUL. 

Kandungan Polifenol ini mempunyai antioksidan yang sangat tinggi which is dia berfungsi untuk melindungi sel dalam badan. Dengan cara polifenol akan masuk ke dalam DNA badan, dia akan repair bahagian yang memerlukan baikpulih. 

Paling penting, korang kena faham yang apabila DNA sihat, sel korang akan sihat jadi badan akan lebih rasa berbeza dari segi :

✅ Tenaga
✅ Kulit lebih sihat
✅ Mata makin cerah
✅ Sendi tak sakit sakit

Dan banyak lagi. Polifenol ni akan menampakkan kesannya beberapa tahun akan datang. Mungkin sekarang korang rasa mcm biasa tapi siapa yang consume dia akan berbeza dgn yang tak consume terutama dari segi kesihatan dalaman dan kulit wajah.






Polifenol adalah sejenis BAHAN semulajadi yang terdapat dalam makanan tertentu seperti buah-buahan, sayur-sayuran, teh, dan anggur merah. Terdapat banyak kebaikan polifenol yang terdapat dalam Vivix dan ResV. Berikut adalah beberapa kebaikan polifenol :

  • Antioksidan yang Kuat: Polifenol berperanan sebagai antioksidan yang membantu melindungi tubuh daripada radikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan sel dan penuaan. Vivix dan ResV juga mengandungi polifenol tinggi yang membantu mengekalkan kesihatan sel dan melambatkan penuaan.
Kajian menunjukkan antara cara utk memelihara sel adalah dgn memberikan perlindungan Antioksidan yang sangat kuat untuk:
  • melawan serangan-serangan radikal bebas yang datang
  • memberi cukup tenaga kepada sel supaya sel dapat membahagi secara normal setiap hari.
Antioksidan hanya boleh diperolehi dari sumber makanan yang kaya dengan antioksidan. Akhirnya, setelah percubaan demi percubaan dilakukan, maka saintis Shaklee telah menemukan Anggur muscadine 》 lalu terhasillah VIVIX !


Dekat dunia Allah jadikan lebih 8000 jenis anggur

Terdapat ada satu anggur yang Allah ciptakan sangat istimewa.

Biasanya buah, kalau kene gigit dengan binatang atau dia berlubang, buah tu akan busuk kan? Tapi tidak pada anggur Muscadine,

Anggur Muscadine ni, dia akan rawat sendiri badan dia untuk menjadi anggur yang asal, & ia tidak membusuk ! MasyaAllah tabarakallah hebat ciptaan Allah kan??😱

Saintis Shaklee memang buat kajian dan mencari serata dunia buah yang mempunyai kadar tinggi antioksidan dan kalau anda nak tahu keistimewaan anggur muscadine ni ia mempunyai 20 pasang kromosom berbanding anggur lain yg ada hanya 19 pasang kromosom dan ia mempunyai powerful antioksidan yang terdapat pada biji dan kulit.

Dalam anggur muscadine terdapat polifenol yang bernama "elargik asid" yang mana ia merencatkan sel-sel abnormal.

Jadi ia sangat bagus untuk anti kanser, anti keradangan dan anti aging. Dan info yang paling best sekali tentang anggur muscadine yang terdapat dalam ResV dan Vivix ini ialah untuk memastikan penggunaan anggur Muscadine ni ''mesra alam'', Shaklee telah jalinkan perkongsian jangka panjang dengan ladang anggur milik keluarga & mereka komited utk memenuhi standard pertanian hijau


  • Perlindungan Jantung: Kebaikan polifenol dalam Vivix dan ResV termasuk perlindungan terhadap penyakit jantung. Polifenol membantu mengurangkan risiko penyakit jantung dengan meningkatkan kesihatan salur darah, mengurangkan peradangan, dan meningkatkan fungsi pembuluh darah.

  • Sokongan Sistem Pencernaan: Polifenol juga dapat memberikan sokongan kepada sistem pencernaan. Mereka membantu meningkatkan pergerakan usus, mencegah sembelit, dan menyokong pertumbuhan bakteria baik dalam usus.

  • Perlindungan terhadap Penyakit Kronik: Polifenol dalam Vivix dan ResV dapat memberikan perlindungan terhadap penyakit kronik seperti penyakit kardiovaskular, diabetes, dan beberapa jenis kanser. Mereka membantu mengurangkan peradangan dalam tubuh dan meningkatkan sistem imun.

  • Sokongan Kognitif: Polifenol juga mempunyai kesan positif terhadap fungsi otak dan kognisi. Mereka boleh meningkatkan daya ingat, fokus, dan kecerdasan kognitif secara keseluruhan.


Ok, sekarang kita masuk tentang bab KESUBURAN


Bagaimana Nutriens dlm Vivix DAN ResV membantu proses Kesuburan manusia

Bila bercakap tentang soal kesuburan, kita fokus tentang "single sel". Single sel ini yang boleh membentuk Ovum dan Sperma. Sperma adalah sel yg paling kecil & Ovum adalah sel yg paling besar dalam badan manusia.

sperma

ovum

Kalau kita lihat kerantas rentas Sel: Dalam sel ada Nucleus 》dalam Nucleus ada Kromosom 》 dalam Kromosom pula ada DNA


Dan Research yang telah dijalankan oleh saintis, menunjukkan... Polifenols bantu memberi perlindungan kepada sel dari segi: 1) Menyokong Mitokondria sel (sumber tenaga sel) - dan kajian klinikal telah menunjukkan mereka yang ambil Vivix @ ResV .. mitokondria nye bertambah!


Kita boleh lihat gambarajah ini, warna biru menunjukkan kehadiran Mitokondria
Disini menunjukkan 3 sample:

*Sample 1* - Control
*Sample 2* - Sel yg diletakkan Resveratrol
*Sample 3* - Sel yang diletakkan Vivix

Dalam pasaran memang ada yang jual produk Resveratrol, tapi apa yang menyebabkan Vivix Shaklee dan ResV lebih istimewa daripada produk lain? Ini disebabkan kandungan nutrien dalam Vivix dibuktikan 10 kali ganda lebih hebat dari Resveratrol semata2! manakala ResV 13 kali ganda lebih berkesan dari Vivix.



2) Menghalang pembentukan AGE protein yang akan menyebabkan keradangan kepada sel ! Ia dibuktikan oleh kajian yang dijalankan oleh Shaklee. Ok sekarang kita berbalik kepada KESUBURAN tadi. Bila semua komponen yang ada dalam sel Sperma dan Sel Ovum sihat, tiada AGE, tiada inflammation dan lain-lain.

Bila kedua-dua sel ini sihat, persenyawaan akan menjadi lebih baik, maka peluang untuk mendapat anak adalah lebih tinggi! Selain itu, kalau kita lihat Sistem reproduktif untuk lelaki & wanita pula:




Apabila kedua-dua sistem ini SIHAT, kedua-duanya dapat menghasilkan hormon yang seimbang, dan ini akan meningkatkan lagi peluang untuk mendapat anak. Jadi apa yang kita boleh rumuskan secara ringkas polifenols dalam Vivix Shaklee dan ResV ini membantu :

1) Menjaga kesihatan sel
  • bantu mengurangkan keradangan
  • berfungsi sebagai anti oksidan

2) Membantu Sistem badan menghasilkan hormon yang lebih sihat & seimbang untuk lelaki & wanita sekaligus meningkatkan peluang untuk hamil. Jadi sebelum kita ambil Vivix dan ResV untuk tujuan KESUBURAN, kita kena faham nutrien yang ada dalam ResV dan Vivix. Bukan obses dgn produk tetapi kita sangat kagum dgn campuran Polifenols yang telah di ekstrak & dibotolkan dalam sebotol Vivix dan ResV!


Jom lihat antara testimoni mereka yang berjaya hamil asbab ikhtiar amalkan Vivix dan ResV dengan izin Allah






 Jom kita dengar fun fact tentang polifenol ini dari pakar nutrisi Shaklee, Puan Siti Sarah



Itu saja perkongsian saya tentang kenapa ResV  dan Vivix Shaklee ini jadi pilihan saya untuk tujuan kesuburan, nanti kita explore lebih lagi pada entry yang lain. yang saya boleh kongsikan. Kalau ikutkan banyak lagi testimoni, kalau saya listkan semua, nanti tak larat baca pula kan Hihi

Bulan ni jangan lupa gais ada promosi JIMAT ResVivix yang sangat awesome! Anda juga boleh dapatkan promosi ini dengan bayaran ansuran ezy payment selama 6 bulan dengan menggunakan Maybank Credit card, dapat barang dulu. bayar kemudian😊





Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai bisnes online Shaklee boleh hubungi saya untuk saya bantu anda lebih sihat di samping menjana pendapatan bersama Shaklee.

Nak daftar ahli sendiri dan dapatkan lebih banyak penjimatan , terus KLIK SINI 

Sebarang pertanyaan lanjut , terus hubungi saya 👇

#kursusspamurah
#spashaklee
#mobilespa
#mobilespamalaysia
#kelasspaonline
.





Comments

Popular Posts