Kerja Dari Rumah



Tips Untuk Kekal Produktif Walaupun Hanya Dengan Bekerja Dari Rumah

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua yang sudi singgah di blog saya. Semoga kalian dikurniakan kesihatan yang baik dan di permudahkan segala urusan. Entry kali ini saya ingin berkongsi tentang tips untuk kekal produktif walaupun hanya bekerja dari rumah.

Seiring dengan peredaran zaman, semakin ramai yang mula memilih untuk bekerja dari rumah. Ini disebabkan dengan adanya kemajuan teknologi seperti komputer, telefon pintar, dan akses internet, work from home boleh dilaksanakan dengan mudah dan sistematik.

Antara kerja dari rumah yang menjadi pilihan ramai masakini ialah :

1. Perkhidmatan Pelanggan

 Kebanyakan syarikat kini membolehkan anda bekerja sebagai perkhidmatan pelanggan di rumah. Anda hanya perlukan telefon atau komputer untuk perkhidmatan livechat dan menjawab persoalan pelanggan dengan mesra.

2Telemarketer

Pekerjaan ini sangat popular dan in-demand di Malaysia. Sebagai seorang telemarketer, anda perlu bijak menjual produk dan menjawab panggilan bersama pelanggan. Sama seperti perkhidmatan pelanggan, pekerjaan ini boleh dilaksanakan di rumah asalkan anda mempunyai kemudahan yang tertentu dan mampu berkomunikasi bersama majikan secara online dengan baik.

3. Penganalisa Perniagaan

Tanggungjawab penganalisa perniagaan adalah mengumpul maklumat perniagaan dan mencari jalan penyelesaian untuk sebarang masalah. Maklumat tersebut akan dibentangkan dalam sebuah dokumen penyelidikan yang anda perlu sediakan. 

Jadi, anda hanya memerlukan komputer, akses Internet serta informasi tentang perniagaan tersebut. Jika anda mempunyai pengalaman sebagai penganalisa, anda boleh buat permohonan untuk work from home bersama syarikat yang diingini.

4. Pakar Digital Marketing

Digital Marketing adalah salah satu industri yang terkenal di pasaran kini. Setiap perniagaan atau jenama syarikat memerlukan strategi pemasaran secara online mahupun offline. Oleh sebab itu, peranan seorang digital marketer itu sangat penting dan diperlukan. Kebanyakan syarikat sedang mencari pakar digital marketing yang boleh bekerja secara efisyen di rumah.

5. Pengurus Sosial Media

Tugas pengurus sosial media ini berperanan menyusun dan menjayakan strategi pemasaran. Salah satunya adalah membuat posting bagi meningkatkan kesedaran sesuatu jenama. Sebagai pengurus sosial media, anda mungkin perlu juga pandai reka grafik secara asas dan kreatif bila tulis kapsyen.

6. Penulis atau Copywriter

Ramai yang anggap kerja penulis ini tidak boleh menerima pendapatan konsisten dan hanya boleh kerja part time. Anggapan ini adalah tidak benar pada zaman internet dan kerja online sekarang ini. Kebanyakan syarikat kecil-kecilan biasanya memerlukan seorang copywriter atau penulis yang boleh dipercayai dan mampu work from home. Jika anda mempunyai skill copywriting ataupun menulis artikel blog, bolehlah cari kerja online yang memerlukan kemahiran tersebut.

7. Pereka Laman Web & Grafik

Pereka laman web yang diupah oleh individu atau sesebuah syarikat untuk mereka laman web perniagaan atau blog bagi meningkatkan branding . 

8. Jurubahasa, Penterjemah atau Transkripsi

 Terdapat banyak syarikat di Malaysia yang memerlukan kemahiran seperti jurubahasa, penterjemah atau kerja trankripsi supaya mereka boleh berhubung dengan pelanggan yang pelbagai jenis dan latar belakang.

9. Online Tutor

Ketika waktu pandemik, ramai guru terpaksa mengajar secara online kepada anak murid mereka. Sebenarnya, mengajar online sebagai online tutor ini bukannya luar biasa. Pembelajaran secara online telah lama wujud dan jika anda mempunyai kemahiran atau pengetahuan dalam sesuatu subjek, anda bolehlah jadi seorang online tutor. 

Anda juga boleh melanjutkan pembacaan tentang tajuk berkaitan Kerja Dari Rumah ini disini👇


Tahukah anda walaupun dengan Kerja Dari Rumah anda masih boleh kekal produktif dan mampu jana income unlimited!


Ini antara income dan success story seorang surirumah yang buat bisnes hanya dari rumah. Peluang Bisnes Online Shaklee yang sangat mudah untuk korang grab! Nak tahu lebih lanjut apa yang best tentang bisnes Shaklee ini, boleh teruskan pembacaan disini :


Disebabkan terhadnya pendapatan, dah ramai yang mula ambil peluang menjalankan bisnes Shaklee dari rumah. Bisnes Shaklee juga adalah bisnes online yang sangat mudah dijalankan di mana-mana walaupun anda bekerja.
Kita ada panduan perniagaan yang sangat sistematik , training class dan support team yang kuat. Shaklee juga adalah sebuah syarikat yang sangat kukuh dan tidak pernah gagal membayar bonus kepada penggunanya. Sehingga RM 372 juta ringgit bonus telah berjaya di bayar kepada semua distributor Shaklee yang layak (tahun 2020 - 2022)


8 SEBAB KENAPA ANDA PATUT BUAT BISNES SHAKLEE NI WALAUPUN HANYA DARI RUMAH!

1. Bisnes Shaklee ini tidak memerlukan modal yang tinggi. Boleh mula dengan apa yang kita ada sahaja, Tak perlu nak berhutang dan buat loan berpuluh ribu. Hanya RM 35 sahaja dan anda berpeluang jana income unlimited.

2. Risiko rendah. Tak perlu berhadapan dengan masalah nak simpan stok. Jika barang sampai pada customer rosak, Shaklee akan ganti balik.
3. Berpeluang menikmati 9 jenis bonus termasuk bonus peribadi, bonus kereta, bonus Leadership.


4. Berpeluang melancong ke luar negara dengan tajaan penuh dari Shaklee. Serta boleh bawa ahli keluarga juga.
5. Banyak proven mereka yang dah berjaya beli aset dengan statement Shaklee.
6. Bisnes Shaklee bisnes yang boleh diwariskan kepada anak cucu kita nanti bila kita sudah tiada.
7. Dapat Time Freedom dan Money Freedom. Bila berbisnes dari rumah kita dapat banyak masa yang berkualiti dengan keluarga

8. Sambil-sambil kita consume sendiri dan rasa manfaat Shaklee kepada kesihatan kita dan keluarga, kita dapat berkongsi juga kebaikan Shaklee dengan ramai orang juga seperti saudara mara , sahabat handai dan orang sekeliling kita.

Melalui perkongsian seperti ini, sedar tak sedar dapat kumpul order yang banyak dan tempahan produk Shaklee sangat mudah dan semua hanya dihujung jari sahaja. Boleh terus buat tempahan di laman web Shaklee dan pengeposan Shaklee uruskan. Mudah kan!😍


PELUANG BISNES SHAKLEE ‼️

Jom buat side income dengan Shaklee❤️

Inginkan peluang menjaga kesihatan sambil menjana pendapatan? Ambillah peluang ini hanya di Shaklee☘️

Dengan bermodalkan RM35 sahaja anda berpeluang untuk unlock 9 Tahap Bonus termasuklah Car Bonus.

Anda tidak perlu hebat dalam berbisnes untuk memulakan bisnes Shaklee.

Cuma perlu:
✅Follow sistem
✅Follow mentor
✅Follow big why
✅Usaha & Komited
Pasti boleh bina bisnes yang menguntungkan.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai bisnes online Shaklee boleh hubungi saya untuk saya bantu anda lebih sihat di samping menjana pendapatan bersama Shaklee.

Nak daftar ahli sendiri dan dapatkan lebih banyak penjimatan , terus KLIK SINI 👇


Sebarang pertanyaan lanjut , terus hubungi saya 👇







#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#PengedarShakleeBaganDatuk
#Keunikanvivixcegahkanser
#KerjaDariRumah
















Comments

Popular Posts