Cara Atasi Kulit Kering


 

Cara Atasi Kulit Kering Untuk Kekalkan Keremajaan Kulit

  • Gunakan krim pelembab / moisturizer.
Krim pelembab berfungsi mengawal jumlah lembapan dibawah kulit. Jika anda bekerja di bilik berhawa dingin, pastikan pakai krim yang berasaskan air untuk mengunci tahap kelembapan kulit.
  • Banyak minum air kosong
Air membantu cegah kulit menjadi kering dan kusam. Minum 8-12 gelas air sehari untuk mendapat kulit lembut dan lembab.
  • Makan buah dan sayur-sayuran
Makan buah yang kaya Vitamin A, vitamin E dan Vitamin C. Ketiga-tiga vitamin ini bantu melindungi kulit dan hasilkan kulit yang lebih sihat dan cantik. Anda juga boleh memilih vitamin A,C,E semulajadi untuk memastikan kuantiti setiap vitamin yang diperlukan untuk memastikan kulit anda lebih sihat dan cantik.
  • Mandi sekurang-kurangnya 2 kali sehari
Mandi akan memastikan kelembapan kulit terkawal.
  • Bersenam secara teratur
Bersenam akan memastikan anda lebih sihat dan perjalanan darah lebih baik. Ini akan menghasilkan kulit yang lebih sihat.
  • Ambil Lemak Baik
Amalkan omega 3 dan omega 6, lemak baik ini membantu menjaga kelembapan kulit disamping baik untuk kesihatan jantung dan salur darah.


  • Amalkan pengambilan protein
Protein yang lengkap, rendah kolestrol dan mudah hadam akan menghasilkan kulit yang lebih cerah, cantik dan sihat. Protein ESP mengandungi 9 asid amino lengkap yang tidak mengandungi kolesterol sangat baik untuk membantu menghasilkan semula sel kulit yang mati dan membaiki sel kulit yang rosak. Protein ESP juga membantu kulit lebih anjal dan mengurangkan kulit kusam tak bermaya.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai bisnes online Shaklee boleh hubungi saya untuk saya bantu anda lebih sihat di samping menjana pendapatan bersama Shaklee.

Nak daftar ahli sendiri dan dapatkan lebih banyak penjimatan , terus KLIK SINI 👇


Sebarang pertanyaan lanjut , terus hubungi saya 👇







#TipsCantik

Comments

Popular Posts