Tips Mudah Mulakan Bisnes Online

 



Assalamualaikum semua, semoga kalian semua dipermudahkan segala urusan. Entry kali ini, saya ingin berkongsi tips mudah untuk anda mulakan bisnes online. Ramai yang ingin menceburkan diri dalam bidang perniagaan secara atas talian disebabkan faktor kekangan ekonomi keluarga tapi tak tahu nak mula dari mana, betul tak? 

Sekiranya anda sedang merancang untuk memulakan bisnes online, kami ingin berkongsi tips dengan anda bagaimana memulakan bisnes online dengan betul.

Saya percaya kebanyakan rata-rata semua orang pada hari ini berkemahiran untuk melayari mana-mana laman web di dalam internet dan semakin celik I.T seiring dengan peredaran masa. Jadi , adakah anda teringin dan jadi usahawan yang menggunakan internet dan media sosial sebagai platform bisnes?

Sangat rugi sekiranya kita asyik leka melayari laman media sosial dan teknologi yang ada tetapi tidak menggunakan sebaiknya sebagai sumber mendapatkan pendapatan tambahan. Ramai orang dah berniaga di ruang laman sosial seperti Facebook, Instagram bahkan di Whatsapp. Fenomena baru kini untuk bisnes online ialah di Tiktok.


Berikut adalah antara 5 tips bisnes online dengan mudah. Buat tindakan sekarang dan jom kita mulakan segera.

5 tips mula bisnes online :

1. Tidak perlu Hasilkan Produk Sendiri.

Sebagai permulaan, anda tidak perlulah berhempas-pulas dan memeningkan kepala dengan mencipta jenama (branding) dan membangunkan R&D untuk menghasilkan produk anda. Cukup dengan menjual produk yang sudah mempunyai pengikutnya sendiri dan sudah dipercayai ramai.

Perlu diingatkan, pelanggan lebih cenderung untuk membeli barangan yang sudah mempunyai jenama yang kukuh berbanding jenama yang baru. Jadi tidak salah rasanya untuk menjual barangan orang lain asalkan ia tidak melanggar sebarang polisi perniagaan.

 Shaklee adalah jenama yang dipercayai ramai, dan mempunyai kajian klinikal yang sah bagi setiap produknya. Jadi anda yang ingin memulakan bisnes online dalam fasa awal tu, Shaklee adalah bisnes yang paling sesuai untuk anda ceburi.


Boleh rujuk kepada perkongsian ini👉 Shaklee Supplement Terbaik Di Malaysia


2. Buang Mindset Buat Bisnes Hanya Inginkan Keuntungan semata.

Pelaburan modal yang besar tidak semestinya menjanjikan keuntungan yang besar sekiranya jualan yang anda lakukan tidak konsisten.

Tidak salah untuk berani di dalam melaburkann kos yang besar. Tetapi pastikan anda ada ilmu untuk melakukan ualan anda dan menguruskan kewangan. Ada ramai peniaga yang terlampau mengejar untung sehingga sanggup membeli stok yang banyak tetapi tidak tahu cara terbaik untuk menjualnya. Selain mengabaikan keperluan pengguna, produk yang dijual tanpa ilmu biasanya sangat sukar untuk bertahan lama.

Dalam Shaklee kami lebih fokuskan kepada berapa ramai orang yang boleh dibantu dengan produk yang dijual. Makin ramai yang dapat faedah dan manfaat kesihatan  dari produk kita, makin besar jualan anda nanti. Anda baru sahaja mahu memulakan bisnes online, mulakan dari kecil dan tingkatkannya bila jualan dah semakin besar. 

Apa yang saya dan team kami buat,
✅ Saya sedang bantu ramai orang tingkatkan taraf kesihatan. Lebih sihat, cantik dan cergas
✅ Saya bantu transform people's life. Daripada seorang yang ada low self esteem menjadi lebih berkeyakinan. Daripada seorang yang tak pandai bisnes, jadi pandai buat duit. Daripada seorang yang ada bad mindset dan attitude menjadi
hebat
.
✅ Saya bantu team saya daripada pelbagai golongan dapat income 3-4-5 angka sebulan. Keluarkan ramai orang dari kemiskinan.
✅ Saya bantu ramai orang dari B40 upgrade to M40 then move up to T20.
✅ Saya bantu team saya sama-sama bawa untuk baiki diri dan amalan. Bawa lebih dekat dengan Allah.
✅ Saya bantu team saya untuk keluarkan potensi diri yang
terbaik
sebagai khalifah Allah.
✅ Dan kami sedang jihad ekonomi, untuk meningkatkan ekonomi umat Islam. Ada income besar untuk infaq dan zakat besar.


3. Modal yang rendah.



Pantang larang paling UTAMA dalam mulakan bisnes ialah Jangan buat pinjaman bank, pinjaman Ah Long dan menyusahkan sanak-saudara dengan wang yang ingin dilaburkan di dalam perniagaan online anda.

Anda tidak perlukan modal yang besar kerana anda belum ditahap untuk menyewa premis atau menggajikan pekerja.

Dengan Shaklee, dengan hanya bermodalkan RM35 sahaja sebagai yuran keahlian anda sudah boleh memulakan bisnes sendiri. Perkara penting yang perlu anda lakukan pada tahap ini adalah memperkasakan laman Page Facebook dan blog anda. Tidak percaya? Just do it, Anda akan terkejut dengan hasil promosi yang anda lakukan ini tanpa mengeluarkan walaupun satu sen.

4. Risiko yang rendah.


Risiko yang rendah bermakna anda boleh meminimumkan kerugian anda dalam bisnes. Dalam hal ini, anda perlu mengenal pasti potensi produk yang ingin dijual. Sekiranya produk anda adalah dari jenis yang tidak tahan lama, anda perlu merancang jumlah kuantiti pembelian stok agar tiada stok yang disimpan terlalu lama kerana dikhuatiri ianya mudah rosak.

Dengan Shaklee , anda tidak perlu menyimpan stok yang banyak, cukup sekadar untuk keperluan sendiri dan stok untuk pengguna tetap. Bila permintaan produk semakin meningkat, anda boleh terus buat tempahan dengan mudah melalui laman web Shaklee di shaklee.my tanpa pening memikirkan urusan pengeposan. Best kan !😍

Tiada stok yang disimpan bermakna permintaan terhadap produk anda meningkat dan anda berjaya merendahkan risiko perniagaan anda.


5. Belajar ilmu pemasaran.


Walaupun anda berniaga secara online, anda rasa ramai orang akan melihat apa yang ada jual tetapi, dengan lambakan bisnes online yang ada sekarang, perniagaan anda mungkin tak dapat dilihat oleh orang lain jika tanpa ilmu pemasaran yang betul. Dengan shaklee, terlalu banyak training class tentang produk, ilmu bisnes serta pemasaran dan ilmu nutrisi yang disediakan.

antara kelas training yang disediakan untuk distributor Shaklee

Kita ada circle bisnes yang sangat best, meriah, komited dalam membantu semua dalam team untuk grow dalam bisnes.Ilmu yang di guide dari A to Z tau. Sistem bisnes Shaklee bukan macam SKIM PIRAMID yang mengkayakan Upline , SISTEM SHAKLEE adalah sistem yang adil. Siapa yang buat lebih dia dapat lebih. Siapa yang buat sikit dia dapat sikitlah. Bergantung kepada usaha masing-masing.Senang citer, downline boleh potong upline tau 😁




Anda juga boleh melanjutkan pembacaan tentang bestnya bisnes Shaklee ini  di pautan dibawah :


𝗝𝗢𝗠 𝗕𝗜𝗡𝗔 𝗜𝗠𝗣𝗜𝗔𝗡 𝗗𝗘𝗡𝗚𝗔𝗡 𝗕𝗜𝗦𝗡𝗘𝗦 𝗢𝗡𝗟𝗜𝗡𝗘 𝗗𝗔𝗥𝗜 𝗥𝗨𝗠𝗔𝗛!
𝗣𝗘𝗟𝗨𝗔𝗡𝗚 𝗕𝗜𝗦𝗡𝗘𝗦 𝗦𝗛𝗔𝗞𝗟𝗘𝗘 𝗦𝗘𝗖𝗔𝗥𝗔 𝗢𝗡𝗟𝗜𝗡𝗘, 𝗦𝗜𝗠𝗣𝗟𝗘 & 𝗙𝗟𝗘𝗞𝗦𝗜𝗕𝗘𝗟 yang boleh dijalankan 𝗔𝗡𝗬𝗧𝗜𝗠𝗘 & 𝗔𝗡𝗬𝗪𝗛𝗘𝗥𝗘.
Walaupun dalam keadaan ekonomi meruncing , bisnes ni tetap boleh dijalankan DARI RUMAH, dengan MODAL YANG SANGAT RENDAH, dan sesuai untuk sesiapa saja.
Sama ada anda 𝒔𝒕𝒖𝒅𝒆𝒏𝒕, 𝒔𝒖𝒓𝒊𝒓𝒖𝒎𝒂𝒉, 𝒃𝒆𝒌𝒆𝒓𝒋𝒂𝒚𝒂, 𝒂𝒕𝒂𝒖 𝒑𝒆𝒔𝒂𝒓𝒂 .Semua golongan boleh jalankan bisnes ni.
Semua ilmu, mentor dan sistem dah tersedia. Tinggal kita nak belajar dan usaha sungguh-sungguh.



Jom buat side income dengan Shaklee❤️

Inginkan peluang menjaga kesihatan sambil menjana pendapatan? Ambillah peluang ini hanya di Shaklee☘️

Dengan bermodalkan RM35 sahaja anda berpeluang untuk unlock 9 Tahap Bonus termasuklah Car Bonus.

Anda tidak perlu hebat dalam berbisnes untuk memulakan bisnes Shaklee.

Cuma perlu:
✅Follow sistem
✅Follow mentor
✅Follow big why
✅Usaha & Komited
Pasti boleh bina bisnes yang menguntungkan.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai bisnes online Shaklee boleh hubungi saya untuk saya bantu anda lebih sihat di samping menjana pendapatan bersama Shaklee.

Nak daftar ahli sendiri dan dapatkan lebih banyak penjimatan , terus KLIK SINI 👇


Sebarang pertanyaan lanjut , terus hubungi saya 👇







#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#PengedarShakleeBaganDatuk
#tipsbisnesonline
#KerjaDariRumah











Comments

Popular Posts