Gaya Hidup Sihat dengan Jom Detox Jutawan




Assalamualaikum semua pembaca, diharap semuanya sihat dan ceria selalu. Dalam meniti kehidupan seharian, antara faktor utama yang perlu kita beri perhatian ialah tahap kesihatan kita. Bagaimana cara kita mengamalkan gaya hidup  dari segi pemakanan, pengurusan emosi, kerohanian dan banyak lagi bagi memastikan tahap kehidupan kita semakin baik dan terkawal sementara dipinjamkan nyawa olehNya.

Ada yang semakin umurnya bertambah, lebih menekankan aspek kesihatan sebagai fokus utama dalam hidup mereka. Ada yang 'just go the flow' dan mula menghadapi pelabagi penyakit ketika usia tua. Sejujurnya, saya sangat bersyukur dipertemukan dengan Shaklee, sebab dengan Shaklee saya lebih mementingkan penjagaan kesihatan berbanding sebelum ini.


 Gaya hidup sihat  yang sepatutnya kita amalkan adalah seperti :
  • Pengambilan makanan yang seimbang
  • Melebihkan buah-buahan, satyur-sayuran dalam hidangan seharian
  • Mengurangkan pengambilan makanan ringan dan manis
  • Pengurusan stress dengan aktiviti riadah seperti senaman ringan, berjoging, team building dengan rakan sekerja, yoga dan sebagainya.
  • Mengamalkan tidur yang cukup, 5 sehingga 7 jam sehari bagi memastikan tubuh badan mendapat rehat secukupnya
  • Amalan sedekah dan sentiasa berusaha membahagiakan orang lain ,amalan yang dapat menenangkan jiwa
  • Meningkatkan amalan kerohanian seperti tahajjud, sentiasa berfikiran positif, bersihkan hati daripada segala hasad dengki sesama manusia.

Dengan Shaklee, langkah awal yang paling baik untuk anda mulakan gaya hidup sihat ialah dengan mengamalkan Detox Shaklee.



Kenapa saya katakan begitu ? Ini kerana Program Jom Detox Shaklee ini bukan sahaja program diet biasa tapi lebih fokus kepada buang toksin yang berkurun di seluruh badan yang menjadi punca kepada pelbagai sakit kronik. Bonus turun berat badan, malah sekaligus dapat kulit cantik dan badan lebih sihat.

Selain itu juga , anda berpeluang mendapat bimbingan eksklusif daripada cpach yang berpengalaman dari segi pengambilan makanan sihat dan senaman ringan yang mudah di amalkan. Ramai yang menyertainya, telah mengamalkan detox ini berulang kali dan menjadikan ia ssebagai gaya hidup disebabkan mendapat kesan besar dalam kesihatan mereka




Dengan DETOX yang betul, kita membantu sistem penghadaman badan kita kembali kepada asal (reset) dan berfungsi dengan lebih baik. Seterusnya bila kita mula menjadikan ia sebagai satu gaya hidup secara tidak langsung ia dapat mengembalikan semula kestabilan kepada sistem badan dan ini akan membolehkan sistem badan berfungsi dengan sempurna.

Sebenarnya kita memerlukan program Detox secara menyeluruh untuk memastikan detoksifikasi dilakukan secara berkesan dan kesihatan optimu dapat dicapai bukan sahaja untuk diri sendiri tapi seisi keluarga.

So, anda jangan tunggu lagi untuk gaya hidup lebih SIHAT..jom sertai Program Jom Detox Jutawan. Anda juga boleh BACA >>>
Kelebihan Program Jom Detox Jutawan
Bagaimana Menyertai Program Jom Detox Jutawan
Pilihan Program Jom Detox Jutawan





Nora Yusof


Beautician BOTG
Whatsapp : 016-3649751
FB : Norra Imani
IG : shakleeby_noraieda (Shaklee)
IG : botg_mobilespaperak (BOTG)


FB PAGE MOBILE SPA : Kursus Mobile Spa Termurah


Comments

Popular Posts