Hari Raya Sempurna Dengan Shaklee

 


Assalamualaikum dan Salam sejahtera semua, bertemu lagi kita di coretan saya kali ini tentang seronoknya Hari Raya Dengan Shaklee. Tak lama lagi semua umat islam akan menyambut Hari Raya Aidilfitri tanda kemenangan kita berpuasa selama sebulan. Maka ramai lah yang sibuk nak pulang ke kampung, mesti macam-macam persiapan yang perlu disediakan. Tapi korang jangan lupa,selain persiapan kelengkapan hari raya,  kepentingan suplement juga perlu diberi perhatian supaya kita dan keluarga kekal sihat sepanjang Syawal nanti.

Persiapan raya saya dan keluarga tahun ini sederhana saja, paling penting asal cukup segala kelengkapan untuk anak-anak itu pun sudah memadai bagi saya. Mujur ada Duit Raya Awal Shaklee yang kami dapat 2 minggu sebelum raya, memang sangat membantu sedikit sebanyak meringankan perbelanjaan kami sekeluarga.


Raya merupakan hari yang penuh kegembiraan dan kebahagiaan bersama yang tersayang. Hari raya juga hari dimana kita dapat kesempatan mengeratkan silaturrahim kita dengan sanak saudara yang dah lama tak jumpa , betul tak! Hari Raya Dengan Shaklee sebenarnya sangat mudah bila kebanyakan persiapan raya saya dan keluarga gunakan produk Shaklee. Korang nak tau apa yang bantu saya tu?😊


1. Set Basic Clean Shaklee


Biasanya seminggu sebelum raya , saya dan anak-anak dah mula sibuk mengemas rumah, membersihkan sawang, membasuh peralatan buat kuih, bekas kuih dan mencuci baju-baju raya dengan Set Basic Clean Shaklee. Kenapa saya suka sangat set ni sebab ia sangat selamat dan tidak mengandungi chemical yang berbahaya, tambah-tambah saya ni jenis kulit yang sensitif. 

Pernah dulu saya gunakan pencuci biasa untuk bersihkan dapur tapi ia menyebabkan kulit saya mengalami iritasi yang agak teruk. Bila saya beralih pada Hand Dish Wash Shaklee, pencuci nya sangat mesra dan lembut pada tangan , sesuai untuk kulit yang sensitif.Ia juga hypoallergenic, bebas bahan kimia berbahaya dan bauan dan sangat pekat serta menjimatkan.

Secara jujurnya, set ini memang sangat jimat..sebab apa? Contohnya macam Basic H ia memang untuk 1001 kegunaan, basuh lantai, cermin, rendam baju, lap dapur, table top, segala-gala, tapi setahun baru habis digunakan.

Bagi mencuci pakaian pula, pilihan utama saya ialah Set Fresh Laundry Shaklee ni, sebab ia sangat memudahkan kerja saya. Pakaian jadi lembut dan mudah digosok, kadang-kadang saya tak perlu gosok pun sebab pakaian yang dicuci dengan set ini tak mudah kedut. Ini menjimatkan masa saya. Fresh Laundy ini juga bebas daripada bahan kimia ,anak-anak yang ada ekzema dan selalu sensitif dengan sabun pencuci biasa tu sangat di galakkan guna sabun ini untuk mereka.

Kalau korang nak tau, rupanya dalam sabun cuci kain yang ada di luar sana itu, terdapat bahan Formaldehyde, phenol dan benzene dalam kebanyakkan sabun komersial. Bahan-bahan kimia di atas tu merupakan punca kanser dan mampu merosakkan sistem saraf dan daya pertahanan badan kita. Jadi jom lah kita beralih kepada produk yang lebih selamat dan berkesan untuk keluarga kita.




2. Set Water Pitcher Shaklee



Saya sentiasa memastikan tetamu yang datang ketika hari raya dihidangkan dengan juadah yang bersih  terutama sekali bab air, biasalah bila raya memang air manis lah pilihan ramai kan😋 tapi air yang kita minum tu kadang-kadang kurang bersih. Jadi pilihan saya dan keluarga untuk dapatkan air bersih untuk diminum ialah dengan penggunaan Set Water Pitcher Shaklee ni.

Memang best ada water pitcher ni kalau balik kampung atau travel . Bila balik kampung memang saya angkut set ini untuk kegunaan seisi keluarga. Senang sangat. Isi air paip je. Fungsinya dia sama macam penapis air yang kita pasang kat sinki tu.

Tak payah susah-susah beli mineral water banyak-banyak time travel, berat-berat nak bawak. Berat tau kalau nak angkut mineral water. Dah la bawak anak berderet😂

Yang ni bila saya nak masak air panas pun, tapis dulu. Dah tapis baru kita masak. Bersih suci lagi tau hihi. Korang boleh lihat perbezaan air yang ditapis dengan water pitcher ni:



✅ Berfungsi sama seperti penapis air yg biasanya dipasangkan di paip sinki.
✅ 1 filter boleh menuras sebanyak 303liter (80gelen) air (lebih kurang dalam 4 bulan kalau sering digunakan).
✅ Terdapat penanda aras yg memberitahu apabila filter perlu ditukar.
✅ Menapis lebih 3,000 jenis bahan pencemar di dalam air.
✅ Selamat diminum walaupun untuk kanak-kanak.
✅ Rasa air yg sedap. Penapis diperbuat dari tempurung kelapa.


3. Minuman Pilihan ketika Syawal : Performance Drink Shaklee


Air favourite ramai pengganti kordial pilihan saya semestinya Performance Drink Shaklee. PD ni sesuai sangat untuk kita amalkan lebih-lebih lagi mereka yang nak buat diet sihat sebab kandungan gula yg sangat minima dalam PD (performance drink) ni. Performance Drink ni ada 2 flavor yang sedap tau, Lime dan orange.

performance drink di hari raya

Apa yang specialnya Performance Drink ni:
✅Mengekalkan paras gula dalam darah
✅Meningkatkan daya tahan badan dan otot
✅Memberi tenaga kepada sel dan otot dengan cepat
✅Menggantikan air yang hilang semasa lakukan aktiviti fizikal
✅Membekalkan tenaga
✅Mengimbangi metabolism air dalam tubuh
✅Mengurangkan rasa haus
✅Melembabkan kulit yang kering.
Performance Drink ni terpaling larissss setiap kali Bulan Ramadhan dan juga Syawal tau!

4. Pengambilan Supplement Shaklee ketika Hari Raya


Sebelum pulang ke kampung , saya akan pastikan suplement untuk anak-anak adalah benda wajib untuk dibawa sebabnya hari raya anak-anak kita ni biasanya memang tak lekat di rumah kan, sibuk beraya ke sana sini. Jadi mereka ni memang akan terdedah dengan banyak jangkitan. Jadi pilihan saya buat mereka ialah Nutriferon, Vitalea Kids dan Hero Kiddo ini.

Musim raya ni jom kita usahakan bagi supplement terbaik untuk anak-anak kita. Set ini bantu menguatkan ketahanan badan mereka dari terkena jangkitan wabak dan virus. Set Kesihatan Kanak-kanak ini juga mendapat kelulusan KKM , tiada perasa tiruan , tanpa pengawet, gula dan sangat digemari kanak-kanak sebab rasanya yang sedap.



Alhamdulillah bulan Ramadhan ni saya dan keluarga lalui dengan diberikan kesihatan yang baik asbab amalkan Shaklee, saya tak perlu risau sebab suplement Shaklee membantu saya Kurus Dengan Cepat tanpa tekanan dan saya dapat makan makanan kegemaran saya dengan gembira. Set Kurus Shaklee ini antara suplement wajib saya ambil sepanjang hari raya nanti.

gabungan 3 suplement terbaik untuk kekal kurus di hari raya


1. HERBLAX SHAKLEE


Herblax Shaklee ni sgt power sebagai ejen detox. Apa itu Detox ??
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yg melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dpt menyerap nutrien pada tahap optimum 😊

Hari Raya nanti dah tentu macam-macam juadah kan kita makan, jadinya herblax ini sangat membantu melancarkan ''pembuangan'' setelah menikmati pelbagai juadah raya nanti. Ia juga membantu melegakan sembelit ringan.


2. OMEGA GUARD SHAKLEE



Nak tau kenapa pentingnya ambil Omega Guard Shaklee ni dalam pemakanan harian kita? Sebabnya pengambilan ASID LEMAK dalam Omega Guard amat penting untuk menyokong kesihatan jantung, sekaligus dapat mengurangkan risiko sakit jantung tau. Omega Guard juga mempunyai Omega 3 dan dihasilkan dari minyak ikan yang berkualiti tau antaranya DHA & EPA . Antara manfaat Omega Guard Shaklee ialah:
✅ Mengawal paras kolesterol
✅ Membakar lemak degil
✅ Menyokong perkembangan otak
✅ Meningkatkan imunisasi badan
✅ Mengawal tekanan darah tinggi

Raya nanti makanan utama kita pastinya rendang dan aneka makanan yang berminyak betul tak? Omega Guard ini berfungsi membantu membakar lemak dengan pantas selepas korang makan semua tu.

3. ALFALFA COMPLEX SHAKLEE


Alfalfa Complex ni antara suplement favourite saya sepanjang hari raya . Kebaikannya ia sangat baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut . Alfalfa juga membantu memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperasiditi, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.

Bila kita makan banyak makanan yang berkolestrol alfalfa ni wajib ambil selepas makan sebabnya ia membantu menyingkirkan lemak dan kolesterol. Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolesterol.

Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai “Raja Segala Tumbuhan”.


4. SKINCARE YOUTH SHAKLEE

BB Cream Youth Shaklee

Untuk kegunaan luaran saya gunakan BB Cream Youth Shaklee untuk kelihatan glowing di hari raya nanti. 5 IN 1 BEAUTY BALM YOUTH SHAKLEE ini mampu sekatakan tona kulit, membaiki tekstur kulit, melembapkan dan melindungi kulit. Paling best, ia sangat ringan pada kulit sebab bila kita pakai ia tak bercapuk dan tidak berminyak. Sangat sesuai untuk meraka yang suka solekan yang simple macam saya😍. Penjagaan kulit saya  semestinya dengan set lengkap basic Youth Skincare dibawah, korang boleh lihat manfaatnya bagi setiap item. 





Ok lengkaplah checklist Utama yang saya selesaikan bagi persediaan menyambut Hari Raya nanti :

  • Turunkan berat badan dan detox dengan Set Puasa dan Set Kurus Shaklee
  • Bekalkan suplement Shaklee untuk yang tersayang di kampung
  • Kulit Berseri di pagi raya dengan YOUTH Shaklee Skincare
  • Home Cleaning dengan mudah dengan Set Basic Clean Shaklee



Jadi ini antara perkongsian saya bagaimana Shaklee mampu menjadikan hari raya saya sempurna, kebaikannya dan manfaat setiap produk sangat membantu saya dan keluarga kekal sihat sepanjang hari raya nanti, Insha Allah.

Walaupun kita berhari raya, kesihatan juga perlu kita utamakan. Hari Raya juga bukan alasan untuk tidak berpeluang cari income dengan Shaklee, biasanya hari raya sales kami lebih meningkat daripada biasa, tambah-tambah lagi raya kali ni Shaklee menawarkan Insentif Shaklee yang sangat lumayan untuk dicapai.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya untuk saya bantu anda lebih sihat di samping menjana pendapatan bersama Shaklee.

Nak daftar ahli sendiri dan dapatkan lebih banyak penjimatan , terus KLIK SINI 

PELUANG BISNES SHAKLEE ‼️

Jom buat side income dengan Shaklee❤️

Inginkan peluang menjaga kesihatan sambil menjana pendapatan? Ambillah peluang ini hanya di Shaklee☘️

Dengan bermodalkan RM35 sahaja anda berpeluang untuk unlock 9 Tahap Bonus termasuklah Car Bonus.

Anda tidak perlu hebat dalam berbisnes untuk memulakan bisnes Shaklee.

Cuma perlu:
✅Follow sistem
✅Follow mentor
✅Follow big why
✅Usaha & Komited
Pasti boleh bina bisnes yang menguntungkan.



#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#SetRahmahShaklee2023
#InsentifShaklee
#HariRayaDenganShaklee






















Comments

Popular Posts