Kulit Cantik Dan Sihat Dengan Vitamin Rahmah

 



Masalah yang sering wanita hadapi tidak mengira usia ialah masalah kulit. Pastinya setiap wanita akan melalui fasa di mana kulit mereka mengalami banyak perubahan mengikut peredaran masa dan pertambahan umur. Sehinggakan ia boleh menjejaskan penampilan wanita itu sendiri. Jom kita semak antara masalah kulit yang sering kita hadapi dan cara penyelesaian yang sewajarnya ok!


Kulit berjerawat dan penuh dengan parut 




Kulit muka yang mengalami jerawat biasanya disebabkan  folikel rambut tersumbat oleh lebihan sebum atau minyak. Sebum bersama-sama sel kulit mati dan bakteria akan terperangkap di bawah permukaan kulit. Ini menyebabkan pembengkakan dalam pelbagai bentuk dan saiz. Ada juga ia disebabkan oleh perubahan hormon dan pori kulit yang tersumbat.

Haih, memang pening la! Keyakinan diri terus turun kalau jerawat melata di wajah kan, ditambah dengan parut yang semakin gelap. Sampaikan malu nak jumpa orang lain. Macam mana nak selesaikan masalah kulit wajah ni?


Kulit Kering sehingga mengelupas


Kulit kering akan menjadikan kulit lebih mudah kusam, pecah-pecah dan bersisik. Kulit kering juga meningkat seiring bertambahnya usia. Bagi kebanyakan orang, kulit kering tidak semestinya disebabkan oleh penyakit kulit, tetapi ia boleh disebabkan oleh sabun, pakaian, salah guna pelembab dan mandian air panas.Kulit juga boleh kelihatan merah dan mengalami kegatalan kerana kurang kelembapan.


Kulit Berminyak


Kulit wajah berminyak dan jerawat merupakan dua masalah yang sukar dipisahkan. Jika jumlah minyak pada kulit wajah masih dalam kadar yang terkawal, maka ia tidak menjadi masalah. Namun bila berlebihan maka ini akan mendatangkan masalah. Debu dan kotoran yang melekat pada wajah berminyak akan membuat pori-pori tersumbat adalah punca muka berminyak.

Kulit berminyak memang mendatangkan kesukaran buat kita. Kelenjar sebum yang terlebih aktif akan mengeluarkan sebum berlebihan. Ini menyebabkan kulit muka kelihatan berkilat dan berminyak. Ditambah pula masalah lain yang timbul seperti jerawat, blackheads, whiteheads, pori-pori membesar atau tersumbat. Biasanya kulit berminyak juga berpunca daripada hormon yang tidak stabil, pemakanan, faktor genetik, stress, pola tidur dan cuaca yang panas.


Kulit Berjeragat



Jeragat boleh terjadi apabila pembentukan minyak, sel-sel kulit mati dan juga bakteria berkumpul di bahagian liang muka terutama sekali di hidung, dahi, dagu dan pipi. Tompok jeragat biasanya berwarna lebih gelap dari warna kulit asal dan nampak tona warna tidak sekata. Jeragat ni biasanya disebabkan muka terlalu terdedah dengan pancaran sinar uv, kehamilan, hormon atau pengambilan ubat-ubatan.



Set Vitamin C dan Esp (Energizing Soy Protein) JUGA dikenali sebagai VITAMIN KULIT Pasti Akan Bantu Selesaikan Masalah Kulit Anda!



Kebaikan 6 Kandungan Dalam Esp Shaklee untuk Kulit Cantik


1. Protein

Esp mengandungi protein soya yang merupakan satu-satunya tumbuhan yang lengkap dengan 9 asid amino yang diperlukan oleh tubuh badan bagi membantu  mendapatkan kesihatan dalaman dan kecantikan kulit. Ia juga telah digunakan sejak zaman dahulu lagi iaitu  sejak tahun 1961 dan antara produk terawal keluaran Shaklee.

Ramai yang tak  tahu, protein adalah seperti bangunan asas blok yang membina tisu sel kita dimana kulit kita akan diperbaharui setiap 28 hari dan sekiranya kita mengambil protein secara konsisten dan mencukupi maka kulit yang diperbaharui akan lebih cantik dengan penyingkiran kulit mati yang lama.

2. Niacin (Vitamin B3)

Niacin yang terdapat dalam Esp ini merupakan sejenis vitamin larut air yang membantu mengurangkan penampakan liang pori dengan fungsinya menghaluskan kulit. Niacin yang dikenali juga sebagai Vitamin B3 dan juga niacinamide sebenarnya banyak digunakan dalam produk penjagaan kulit wajah selain dijadikan antara bahan utama dalam suplement kecantikan.

Bukan itu sahaja, ia turut mengecilkan liang pori, menyamaratakan tona kulit, mengelakkan kulit kusam serta memberikan kelembapan pada kulit.


3. Thiamine (Vitamin B1)

Thiamine yang juga dikenali sebagai Vitamin B1 berfungsi sebagai pemangkin untuk enzim badan kita bekerja dengan lebih baik. Bertindak sebagai ''vitamin anti stress'' yang secara langsung mengurangkan risiko untuk ada masalah kulit disebabkan stress tadi. Bila stress biasanya mulalah timbul jerawat besar-besar di muka kan so fungsi thiamine inilah yang akan membantu mengurangkan tekanan kita tu.

4. Riboflavin (Vitamin B2)

Fungsi Riboflavin pula adalah mengekalkan kolagen dalam kulit kita. Untuk pengetahuan anda, bermula usia kita 25 tahun, setiap tahun kandungan kolagen dalam badan kita akan berkurangan. Jadi, dengan adanya Riboflavin yang ada dalam Esp ini sangat membantu mengekalkan tahap kolagen secara optimum. Ia juga bertindak mengawal penghasilan minyak yang berlebihan bagi mengatasi masalah kulit kering dn akhirnya berakhir dengan masalah jerawat.


5. Pyridoxine (Vitamin B6)

Vitamin B6 ini pula berfungsi sebagai penggerak semua Vitamin B yang lain tadi supaya ia bertindak dan menjalankan fungsi masing-masing dengan sempurna. Ia juga membantu pengawalan jerawat yang selalu keluar ketika tempoh kitaran haid bermula. Kalau korang tak nak jerawat timbul melata ketika tempoh haid boleh lah amalkan Esp ni setiap masa ya.

6. Asid Pantotenik (Vitamin B5)

Vitamin B5 yang ada dalam Esp ini bertindak sebagai anti-radang yang membantu mengecutkan masalah jerawat, seperti psoriasis dan rosacia serta sewaktu dengannya. Vitamin B5 ini juga adalah tunggak utama bahan kandungan dalam Esp dalam menghasilkan kulit lebih cantik untuk kulit menyerap kelembapan dengan baik.

"Protein yang lengkap, yang baik akan membantu membaiki, membina sel-sel tubuh yang sihat dan cantik. Sel-sel yang sihat lebih mudah menyerap vitamin berbanding sel-sel yang kurang sihat. Sebab tu, seeloknya dalam setiap program/ pakej kesihatan yang anda ambil, disarankan mengambil ESP."



Jom kita lihat kebaikan Vitamin C Sustained Release Shaklee
  pada kecantikan kulit

1) Melindungi kulit daripada kesan matahari 

Vitamin C asli dengan bioflavonoid melindungi kulit dari kesan radikal bebas yang boleh terhasil akibat berjemur bawah cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok.  Antioksida dalam Vitamin C bertindak melindungi kulit dari radiasi ultra ungu (UV ray).

Vitamin C juga mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu.  Dalam jangka masa panjang kesan buruk radiasi ultra ungu boleh menyebabkan barah kulit.


2) Penghasilan Kolagen

Kolagen adalah satu bentuk struktur protein dalam tisu yang berhubung.  Ia adalah komponen yang menyebabkan kulit menjadi gebu, anjal dan tona warna kulit yang sekata.

Bila kita kekurangan kolagen, kulit cenderung menjadi kusam dan tidak bermaya. Kolagen dapat memberi kelembapan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan serta tanda penuaan. 

Cara nak tahu kulit wajah anda masih anjal atau tidak cuba tekan dan lihat ia anjal atau lembik tidak bermaya.  Inilah petanda asas sama ada cukup atau kurangnya kadar kolagen dalam badan dan Vitamin C sangat penting untuk penghasilan kolagen dalam badan.


3) Memperbaiki tekstur dan struktur kulit.

Kolagen juga mempengaruhi  struktur saluran darah yang kenyal dan Vitamin C membantu sistem aliran darah.  Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien untuk kulit yang sihat.  Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering.  Muka pucat dan putih seperti kurang darah adalah bukan wajah yang cantik.

Vitamin C juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel sel kulit.  Sel sel kulit yang sihat dapat mengekalkan kelembapan, meningkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu dan kemerahan menandakan kulit sihat.

Ruam-ruam halus dan kesan kemerahan yang terbentuk pada kulit sensitif juga dapat di atasi dengan bekalan vitamin C yang cukup dan berterusan sepanjang hari.


4) Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit.  Ia juga mengelakkan kejadian masalah kulit.  

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah tompok-tompok gelap yang merupakan tanda tanda awal penuaan.  Ini sudah pasti membantu kita kelihatan lebih muda dan mempunyai kulit yang lebih lembut.

5) Penyembuhan Luka

Tentu hodoh bila kita masih mempunyai kesan parut gigitan serangga yang kita garu.  Lagi teruk jika kita gemar garu sampai berdarah dan mudah pula digigit nyamuk di mana mana.  

Badan manusia menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka di bawah kulit dengan lebih cepat.  Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C.  Vitamin C mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan luka yang cepat.  

Hidung berdarah?  Gusi berdarah?  Awas - Ini ialah tanda badan anda kekurangan vitamin C yang serius. Pengambilan vitamin C yang konsisten sangat penting bagi menguatkan sistem imun badan kita.


Antara Testimoni mereka yang mengamalkan Set kecantikan 

Vitamin C dan Esp Shaklee sertA perubahan pada kulit mereka











bERITA BAIK NYA BULAN INI SHAKLEE BUAT OFFER PALING BEST UNTUK SET INI DENGAN HARGA RAHMAH TAU! 

KOMBO ESP DAN VITAMIN C HANYA RM99




2 KOMBO ESP DAN VITAMIN C HANYA RM188



Terlalu murah!!!sampai rasa nak menangis sambil tampar pipi sebab tak percaya. Like seriously?? Memang betul jarang2 sangat tau Shaklee buat promo JIMAT giler macam ni.
Padahal kalau korang nak tahu NORMAL PRICE bagi ESP + Vitamin C yang sebenar ialah RM288!!
Apapun, dua-dua ni adalah supplements pertama yang saya consume dalam Shaklee..
Vitamin Kulit yang menjadi asbab transformasi pada kulit yang dulunya GELAP DAN KUSAM, kepada CERAH DAN GLOWINGGG..
Putih melepak tu tidak lah. Tapi kita boleh nampak kulit kita semakin sihat 😉
Korang kalau nak dapatkan VITAMIN RAHMAH murah gila ni jom grab cepat sebelum sold out!
Untung sebab dapat sekali FREE MEMBERSHIP , beli lebih terus FREE POSTAGE 😍


Dari segi penjagaan luaran untuk dapatkan hasil kulit yang lebih boombastik lagi Shaklee juga ada promosi istimewa SET RAYA ini!




✅ Night cream
✅ Free youth mask (pilih nak clay atau hydrating)
✅ Free brush
✅ Add on postage RM10


Antara kebaikan Set Youth Radiance C+E dan Mask Youth Shaklee




Jom grab semua sekali banyak sangat penjimatan yang korang akan dapat nanti dari semua pembelian SET RAHMAH SHAKLEE kali ini!



NAK DAPATKAN PRODUK SHAKLEE DENGAN KONSULTANSI

Terus Hubungi saya di:




Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya untuk saya bantu anda lebih sihat di samping menjana pendapatan bersama Shaklee.

Nak daftar ahli sendiri dan dapatkan lebih banyak penjimatan , terus KLIK SINI 









#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#SetRahmahShaklee2023



Comments

Popular Posts