Pengalaman Berpuasa Dengan Set Puasa Shaklee

Tak lama lagi kita akan menyambut kedatangan Ramadhan , jadi apakah persiapan kita dari segi kesihatan sepanjang Ramadhan ini. Bab ni semestinya para ibu lah yang banyak kena fikir kan untuk terus kekal bertenaga menguruskan keluarga dan tugas harian walaupun berpuasa.

 Paling penting apakah makanan tambahan terbaik yang sesuai diamalkan seisi keluarga supaya kekal sihat ketika berpuasa.


Pengalaman saya sendiri berpuasa sebelum mengenali Shaklee sungguh sangat meletihkan , ditambah dengan tugas di pejabat dan terpaksa memandu hampir 40km setiap hari. Pada ketika itu, badan memang cepat lesu, kerap mengantuk dan selalu gastrik.

Alhamdulillah setelah saya mula mengamalkan Set Puasa Shaklee, kesan besar yang saya rasai ialah badan sentiasa bertenaga dan paling best masalah gastrik saya terus hilang.

Antara Set Puasa Shaklee yang saya amalkan ialah :

1. ESP (Energizing Soy Protein)

  • Esp membekalkan tenaga dan memberi rasa kenyang yang lebih lama, Esp ini sangat sesuai diambil ketika bersahur. Ia juga diperbuat dari soya Non-GMO (yang tidak diubah genetiknya) yang mana ia selamat tidak seperti kebanyakan soya di pasaran (GMO) yang berbahaya pada kesihatan, mengandungi Vitamin B,kalsium dan zat besi.


  • Esp ni juga mempunyai nilai glisemik index (GI) yang rendah iaitu 39 sahaja (gula dalam darah tidak akan meningkat secara mendadak). Kandungan dalam ESP juga membantu mencegah dan mengurangkan gastrik terutama sekali ketika kita berpuasa menyebabkan ia menjadi pilihan ramai ibu-ibu yang hamil dan menyusu untuk kekal bertenaga ketika berpuasa. 

2. Cinch Shake Shaklee

Minuman protein yang paling ideal diamalkan ketika berpuasa , Cinch Shake Shaklee ini juga kaya dengan protein dan kalsium yang berkualiti tinggi dan Non.GMO. Cinch Shake ini mempunyai serat yang tinggi, iaitu 6gm bagi setiap sajian. 

Dalam Set Puasa Shaklee, Cinch Shake ini berfungsi sebagai 'Meal Replacement' utama dan sangat sesuai diambil bersama ESP sekaligus memberikan rasa kenyang yang lebih lama di samping membantu mengawal selera makan. Ia juga jadi pilihan UTAMA mereka yang ingin menurunkan berat badan . Didatangkan dalam 3 perisa yang sangat sedap iaitu Coklat, Cafe Latte dan Vanilla
  


Dalam Cinch shake ni, ada satu ingredient istimewa yang tiada dalam ESP..
LEUCINE !
Antara fungsi Leucine dalam Cinch shake ni adalah :
1️⃣ Mengatur Gula Darah
Leucine mudah dipecah dan diolah menjadi glukosa. Hal ini akan membantu badan kita mengatur kadar gula dalam darah.

2️⃣ Membakar Lemak Visceral
Visceral fat atau lemak perut merupakan lapisan lemak paling dalam, di dalam perut kita. Dan lemak ni sangat susah untuk disingkirkan. Lemak yang terkumpul ni boleh mengakibatkan sakit jantung. Leucine boleh membantu untuk membakar lemak visceral ni kerana mengandungi amino acid yang tinggi.

3️⃣ Meningkatkan tenaga
Leucine membantu metabolisme badan kita menjadi lebih efisyen dan seterusnya meningkatkan kadar tenaga dalam badan kita.

4️⃣ Meningkatkan produksi otot baru
Khas untuk mereka yang nak berdiet, nak membentu otot tanpa lemak, suplemen seperti Leucine sangat sesuai. Kerana ia membantu membentuk jaringan otot baru dalam badan kita.


3. Performance Drink

Performance Drink Shaklee adalah minuman menyegarkan yang membantu badan kita kekal terhidrat. Ia mengandungi karbohidrat kompleks, elektrolit, dan vitamin B kompleks untuk meningkatkan tenaga dan mengurangkan keletihan semasa aktiviti fizikal, sama ada yang mudah atau mencabar. Biasanya ia diambil ketika berbuka, barulah bertenaga je nak buat terawih kan😍

Performance Drink Shaklee juga membantu mengekalkan bendalir di dalam badan lebih lama dan buat kita rasa kurang haus dan kekal bertenaga. Didatangkan dalam 2 perisa iaitu:
🍋Natural Lemon-Lime
🍊Natural Orange
MANFAAT UTAMA PERFORMANCE DRINK SHAKLEE
✅ Meningkatkan Daya Ketahanan Badan.
✅ Membekalkan Tenaga Dan Daya Ketahanan Fizikal.
✅ Mencegah Penyahhidratan.
✅ Mengekalkan Paras Gula.
Performance Drink Shaklee ni sangat baik jika diambil pada:
✅ Cuaca panas yang melampau.
✅ Tengah beriadah atau bersukan.
✅ Melakukan kerja berat.
✅ Berpuasa.
✅ Badan tidak sihat (demam/selesema/cirit-birit).


Berita baiknya Set Puasa Shaklee ini korang boleh dapatkan dengan harga JIMAT dari Shaklee bulan ini, istimewa untuk persediaan menyambut Ramadhan yang akan tiba nanti. Nak dapatkan dengan harga ISTIMEWA bersama konsultansi terus hubungi saya DISINI


Selain daripada itu ada juga, banyak lagi suplement tambahan lain yang anda boleh ambil sepanjang berpuasa nanti. Vivix adalah salah satu suplement dalam Set Puasa Shaklee ini yang WAJIB saya amalkan.

Energy booster paling power dan melancarkan proses detox terutama sekali ketika kita berpuasa. Ini antara testimoni ibu hamil 5 bulan dapat berpuasa penuh bila amalkan Vivix secara konsisten.



Bagi Set Puasa Shaklee untuk anak-anak , boleh juga tambah mealshake dalam pemakanan mereka sepanjang Ramadhan. Mealshake ni ada rasa vanilla yang sangat digemari kanak-kanak dan memberikan tenaga berpanjangan buat mereka.

Sangat sesuai diambil ketika bersahur sebab ia juga memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral serta kalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.



Sebenarnya banyak lagi yang istimewa yang boleh anda dapati dalam Set Puasa Shaklee ini ! Boleh baca perkongsian dari sahabat saya ni.


Jom kita lihat antara testimoni mereka yang mengamalkan Set Puasa Shaklee :











Akhir sekali , ada juga cadangan supplement tambahan lain untuk anda menambah tenaga dan mempercepatkan proses penurunan berat badan sepanjang kita berpuasa. Set Kombo dalam promosi Ramadhan kali ini yang terdiri daripada, DTX Complex, Alfalfa Complex, Lecithin, Vitalea dan Zinc Complex ini sangat membantu mengekalkan kesihatan kita sepanjang Ramadhan. Nak saya bantu pembelian anda boleh terus klik link dibawah ok 😊





Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya untuk saya bantu anda lebih sihat di samping menjana pendapatan bersama Shaklee.




#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023




















Comments

  1. Insyallah tahun ni kita berpuasa dengan set ramadhan shaklee lagi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts