Bestnya Projek Blog Mega Shaklee 1.0 Dan Kenapa Wajib Join Lagi Blog Mega Shaklee 2.0




Alhamdulillah berjaya juga siapkan task untuk entry projek #blogmegaShaklee 1.0. Tak sangka projek Projek Mega Blogging Euphoria anjuran Master Norita ini berjaya mencapai matlamatnya dengan penyertaan hampir 200 orang .



Matlamat utama projek ini adalah menggalakkan kami sebagai SID Shaklee berkongsi tentang apa sahaja terutama sekali kebaikan Shaklee melalui penulisan  blog supaya mereka yang menyertai #blogmegaShaklee 1.0 ini juga memiliki SEO blog yang kukuh. Kekerapan  kita mengemaskini blog sebenarnya akan meningkatkan SEO (search engine optimize) iaitu meningkatkan ranking carian blog kita di internet.

Selain daripada media sosial yang menjadi pilhan ramai kini seperti facebook, tiktok, instagram dan twitter, penggunaan blog juga adalah salah satu medium media sosial 'evergreen' yang sentiasa menjadi enjin carian walaupun tempoh masa yang lama. Ia berfungsi sebagai kedai alam maya kita juga.

Apa Yang Menyebabkan saya sangat teruja untuk terus menyertai projek seterusnya iaitu #blogmegaShaklee 2.0 adalah:

  • Banyak sangat ilmu tentang penulisan blog yang saya dapat belajar selepas join #blogmegaShaklee 1.0 ni. Perkongsian dari mentor-mentor dan sideline kami dalam group support projek ini sangat membantu meningkatkan skill kami dalam menulis blog. Paling penting ukhwah yang terjalin diantara kami sesama SID Shaklee walaupun berlainan susur galur upline adalah antara asbab utama buat saya rasa sangat bertuah menyertai projek ini.

  • Selain itu, melalui projek ini juga ada teknik 'sparring partner' yang menjadi syarat utama dalam setiap entry dalam blog kami menjadikan kami lebih sabar dan tidak mementingkan diri sendiri . Dengan cara ini, kami banyak terdedah dengan lebih banyak info dan maklumat tentang input yang perlu kami sampaikan dalam blog kami. Semangat bekerjasama dalam kumpulan menjadikan saya lebih teruja dalam menyelesaikan tugas yang diberikan dan makin tak sabar untuk join blog mega Shaklee 2.0 pula.

  • Bila kita buat blog secara berkumpulan , persaingan tu akan wujud tapi persaingan sihat la kan hihi,,,bila partner kita dah submit entry mereka lebih awal sebenarnya menjadikan kita tidak berada di zon selesa, kalau sebelum ni nak update blog ni memang perlukan mood buat blog dibiarkan 'bersawang' sehingga bertahun lamanya 😅 Jadinya semasa saya join projek ni, buat saya lebih berdisiplin untuk update blog lebih kerap sebab ada push factor dari sahabat-sahabat yang lain..alhamduliilah.

  • Projek ini juga umpama booster buat kami dalam menyediakan platform bisnes yang lebih kukuh dan stabil. Melalui blog juga, kami sebenarnya lebih banyak idea dan ruang dalam berkongsi manfaat dan kebaikan menjaga kesihatan kepada lebih ramai orang di luar sana. Nak tamak pahala juga sebenarnya hihi 😄 semoga Allah mudahkan perjalanan kami dalam bisnes ini.

Last but not least, Master Norita juga telah menyediakan pelbagai hadiah menarik terdiri daripada produk Shaklee yang premium sebagai penghargaan buat semua peserta yang layak dan menepati syarat yang diberikan. Hadiah UTAMA Vivix diikuti Collagen Shaklee dan Nutriferon. Alhamdullilah saya sendiri dapat peluang menerima Nutriferon hasil penyertaan dalam blog mega Shaklee 1.0 ini.


Mereka yang bertuah memenangi hadiah Vivix juga berpeluang menghadiri recognition dan jemputan istimewa dalam Sharing Dr Haresh Kumar di Shaklee HQ pada 18hb Febuari yang lepas. Sangat eksklusif kan😍





Terima kasih banyak Master Norita dan Master Salwa untuk hadiah ini, sebenarnya bukan hadiah tersebut yang membuat kami teruja untuk projek seterusnya tapi peluang yang diberikan serta nilai ilmu dan silaturrahim yang kami perolehi dalam projek ini sebenarnya adalah paling mahal yang tidak mungkin kami dapat dalam bisnes lain, Alhamdulillah💓


Melalui projek Blog Mega Shaklee 1.0 ini saya telah berjaya hasilkan 2 entry yang saya yakin dapat membantu mereka yang ingin menurunkan berat badan secara sihat dengan produk Shaklee. Jemput baca ya 😊:


Semoga saya diberi peluang lagi untuk join Projek Blog Mega Shaklee 2.0 dan setiap ilmu yang saya perolehi dalam projek ini sangat bermakna buat saya untuk lebih berjaya dalam Shaklee, InshaAllah.

 

#blogmegashaklee
#shakleethrive2023
#shakleetriumph2023






Nora Yusof


Beautician BOTG
Whatsapp : 016-3649751
FB : Norra Imani
IG : shakleeby_noraieda (Shaklee)
IG : botg_mobilespaperak (BOTG)


FB PAGE MOBILE SPA : Kursus Mobile Spa Termurah




















Comments

Popular Posts