Kepentingan Vitamin C Shaklee Pada Tubuh Badan Kita

 



Assalamualaikum dan salam sejahtera pada semua yang singgah di blog saya 😊 Entry kali ini, saya ingin berkongsi tentang pentingnya kita mengambil vitamin c dalam pemakanan harian kita. Sudah semestinya , vitamin C Shaklee adalah pilihan saya dan seisi keluarga. Sebelum itu, saya terangkan dulu kenapa kita perlukan vitamin C ini bagi keperluan tubuh badan kita.

Kepentingan Vitamin C


Vitamin C adalah penting untuk pelbagai fungsi fisiologi seperti pembentukan kolagen – sejenis protein yang memberikan struktur kepada tulang, rawan, otot dan saluran darah. Selain itu, vitamin C juga dikenali sebagai antioksida semula jadi yang membantu melindungi sel daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas.

Manusia yang kekurangan vitamin C, tidak boleh menggantikan kolagen di dalam badan mereka. Dengan itu, pelbagai jenis tisu dalam badan menjadi rosak dan ini membawa kepada penyakit skurvi (gusi yang bengkak berdarah dan kemerahan, penyembuhan luka lambat serta kehilangan gigi).

Pada masa kini, kekurangan vitamin C dan skurvi adalah jarang berlaku. Gejala kekurangan vitamin C hanya berlaku jika pengambilan vitamin C adalah kurang daripada kira-kira 10 mg / hari untuk beberapa minggu.


KEUNIKAN VITAMIN C SHAKLEE DAN MANFAATNYA PADA TUBUH BADAN KITA

Seperti yang kita tahu, terlalu banyak jenama Vitamin C yang berada di pasaran kini tapi Vitamin C Shaklee ni ada perbezaan dan keistimewaannya tersendiri. Tak sama dengan vitamin C yang lain.
🧡
Shaklee menghasilkan Vitamin C dari kanji jagung ( Corn Starch) yang merupakan sumber asli vitamin C. Selain ia lembut untuk perut. Ia juga sesuai untuk mereka yang mengalami masalah gastrik.


🧡 Vitamin C tidak dihasilkan atau disimpan dalam badan. Tubuh anda akan menyerap apa yang diperlukan dan membuangnya jika tidak digunakan. Shaklee menggunakan kaedah Sustained Released (sistem pelepasan berperingkat). Kaedah ini membolehkan Vitamin C diserap ke dalam badan sepanjang 5 jam untuk memastikan badan anda mengandungi Vitamin C di saat anda memerlukannya.

Sebiji Vitamin C bersamaan dengan pengambilan 7.5 biji oren setiap hari
ATAU
pengambilan 6 cawan brokoli setiap hari
ATAU
pengambilan 119 batang lobak merah setiap hari

Persoalannya mampukah kita mengambil semua ini dalam pemakanan seharian kita?
Dengan mengamalkan vitamin C shaklee, 1 tablet dah cukup dengan semua khasiat dan nutrisi yang diperlukan dalam buah-buahan dan sayur sayuran tadi.

.
🧡 SUSTAINED RELEASE Vitamin C Shaklee ditambahkan lagi dengan 120mg Citrus Bioflavanoids Complex dimana ia membantu penyerapan Vitamin C yang lebih berkesan.





Badan kita tidak dapat menghasilkan vitamin C selain dari zat makanan / makanan tambahan. Badan kita juga tidak menyimpan Vitamin C terlalu lama kerana ianya akan berkurangan semasa kita melakukan aktiviti seharian.
Oleh itu, kita memerlukan penambahan Vitamin C yang berterusan. Pengambilan buah-buahan citrus setiap hari hanya membekalkan kuantiti Vitamin C yang sedikit. Sebagai contoh saiz orange yang medium hanya membekalkan 66 mg Vitamin C sahaja.



KEISTIMEWAAN VITAMIN C SHAKLEE SECARA RINGKAS

" Dicipta pada tahun 1981 oleh Dr Forrest C Shaklee, dan ia kekal sebagai antara yang paling laris di Shaklee hingga sekarang. Wow! Dah 42 tahun! Dasyat wehh boleh kekal lagi di pasaran dan permintaan sentiasa tinggi setiap bulan"



 


 

  • Mempunyai teknologi Sustain release untuk setiap jam selama 5 jam dan dilepaskan 100mg setiap jam dalam badan.
  • Setiap biji ada 500mg vitamin c.
  • Vitamin C Shaklee diperbuat dari bahan semulajadi yang selamat untuk diambil dalam jangkamasa panjang dan terbukti melalui kajian saintifik 
  • Selamat dan mesra perut. Walaupun bagi mereka yang mengalami masalah gastik sebab ia boleh diamalkan bersama perut kosong.
  • Bagi kesan yang cepat dan mudah diserap oleh badan
  • Ia mudah ditelan



Apa yang saya dan keluarga dah dapat kesan dari vitamin C Shaklee ni ya?

1. Vitamin C Shaklee banyak membantu saya mengatasi masalah resdung yang dialami sekian lama. simptom seperti bersin dan gatal-gatal di hidung dan muka hilang sama sekali, alhamdulillah
2. Anak anak saya juga sering kali alami masalah hidung berdarah. Vitamin C bantu mempercepatkan pendarahan itu berhenti dengan segera tanpa berlarutan.
3. Vitamin c bantu pulihkan sebarang luka kami dengan segera. Luka ketika bersalin pun cepat kering dengan pengambialn Vitamin C Shaklee. Alhamdulillah vitamin c sebagai asbab membantu cepat pemulihan luka.
4. Vitamin c bantu dalam penjagaan kulit saya, suami dan anak anak termasuklah anak anak remaja yang biasanya diserang jerawat yang macam macam saiz dan luar biasa banyaknya.
5. Vitamin c bantu tingkatkan imun sistem kami sekeluarga. Time tak covid, time covid, time influenza, Alhamdullilah dengan izinNya, kami sembuh asbab ikhtiar amalkan vitamin C shaklee
6. Vitamin c sangat membantu meningkatkan kekebalan sistem imun badan kami sekeluarga. Demam atau selsema sangat cepat beransur pulih bila kami ambil ekstra dos vitamin C.




TESTIMONI MEREKA YANG MENGAMALKAN VITAMIN SHAKLEE SECARA KONSISTEN







Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai bisnes online Shaklee boleh hubungi saya untuk saya bantu anda lebih sihat di samping menjana pendapatan bersama Shaklee.

Nak daftar ahli sendiri dan dapatkan lebih banyak penjimatan , terus KLIK SINI 👇






Sebarang pertanyaan lanjut , terus hubungi saya 👇







#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#PengedarShakleeBaganDatuk
#vitamincSHAKLEE
#kepentinganvitaminc
#kesuburan







Comments

Popular Posts