Pain Relief Shaklee Untuk Sakit Sendi

 


Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca. Dah lama sebenarnya saya tak menulis disini disebabkan agak sibuk dengan tuntutan kerja dan sebagainya 😊. Alhamdulillah di entry kali ini, saya ingin berkongsi tentang Pain Relief Shaklee yang agak baru  di pasaran Malaysia pada bulan Jun 2020.

Berita baiknya disini, Shaklee menawarkan penyelesaian untuk anda kekal fleksibel dan aktif, melakukan aktiviti yang anda gemari dan menikmati hidup sepenuhnya.


Jadi mengapa kita perlu kekal fleksibel dan aktif, sebab ramai orang mengalami sakit sendi dan otot terutamanya sakit pinggul, lutut, belakang dan banyak bahagian lain. 

Ini kerana kita selalu memaksa badan kita untuk bekerja kuat seperti berjalan lama, mengangkat objek berat di tempat kerja atau pun berlakunya kehausan sendi dan otot secara semulajadi dan akhirnya sendi dan otot kita yang terpaksa menanggung sakit akibat keradangan.


Ini adalah 3 Jenis Aduan Kesakitan paling biasa di Malaysia

Entry kali ini kita fokus kepada sakit muscular skeletal dimana sakit sendi /otot seperti ini berlarutan dan berpanjangan agak lama. Mereka yang tergolong menghidap penyakit muscular skeletal seperti sakit lutut, sakit belakang , sakit pinggang ini akan sentiasa mencari jalan untuk menyelesaikan masalah kesakitan mereka ini .


Mengikut statistik, mereka yang berumur 40 tahun keatas akan mula mengalami sakit lutut dan kadar ini akan semakin meningkat mengikut usia


Sakit lutut ini sebenarnya mempengaruhi dan memberi kesan kepada aktiviti seharian kita contohnya berjalan, naik turun tangga, naik turun kenderaan  dan banyak lagi. Ini bermaksud sakit lutut boleh membataskan pergerakan seseorang menjadi agak sukar.




Kesakitan sendi dan otot boleh menyebabkan masalah pergerakan dan kesukaran seseorang itu dalam menjalankan tugas dan ini secara signifikan boleh mempengaruhi gaya hidup dan kualiti hidup mereka sekaligus menghalang mereka melakukan perkara yang mereka suka. Kesakitan yang berpanjangan seperti ini juga boleh mengurangkan keyakinan mereka dalam menjalani kehidupan seharian.



Jadi siapa biasanya yang selalu mengalami masalah kesakitan sendi dan otot ini. Jom kita lihat golongan yang sentiasa mengalami masalah ini:


1. Mereka yang berumur 40 tahun ke atas




2. Penggiat Sukan yang sentiasa aktif dengan kegiatan sukan.




3. Orang dewasa bekerja yang ada terlalu banyak tekanan ditanggung oleh sendi atau otot tertentu



4. Orang dewasa bekerja yang mengalami kesakitan otot dengan kerja yang menyebabkan keletihan , kekejangan kaki dan sakit belakang.


5. Surirumah terutama sekali golongan ibu-ibu yang sibuk dengan tugas harian



Shaklee bukanlah menawarkan ubat tapi penyelesaian jangka panjang untuk melegakan kesakitan sendi dan ketidakselesaan otot secara semulajadi.



Alam semulajadi ini biasanya mempunyai penyelesaian kepada masalah kesihatan. Selama berabad-abad, Boswellia dan Safflower antara ekstrak botani semulajadi yang terkenal untuk merawat penyakit yang berkaitan dengan keradangan terutamanya arthritis dan kesakitan otot tanpa memberi kesan negatif kepada lapisan perut seperti pendarahan dalaman walaupun diambil dalam tempoh yang lama.



Mari kita lihat sendi sebagai contoh, bagaimana Pain Relief Caplet ini dapat membantu menyokong kesihatan sendi anda. Banyak kajian menunjukkan Boswella dan Safflower dapat membantu meningkatkan kesihatan sendi anda dengan tiga cara iaitu :

Melegakan kesakitan dan ketidakselesaan sendi dengan meningkatkan pergerakan fleksibiliti anda dengan merencatkan laluan penyebab kesakitan anda.

✅ Melindungi tulang rawan sendi dari kemusnahan selanjutnya dengan pengurangan keradangan sendi yang berpanjangan.

✅ Memulihkan tisu sendi yang sedang keradangan melalui proses pembaikan tisu dengan meningkatkan aliran darah ke bahagian sendi.

Dengan ini ia dapat memberikan penyelesaian jangka panjang untuk menyokong kesihatan sendi dan otot anda.




Berikut adalah beberapa contoh bukti kajian saintifik tentang Boswella dan Safflower dan ia menunjukkan dua bahan ini adalah herba yang paling banyak dikaji dan memberi pelbagai manfaat pada kesihatan terutama sekali dalam merawat penyakit berkaitan dengan kesihatan sendi dengan melancarkan peredaran darah. Selain itu juga safflower ini juga berfungsi mengawal atur kitaran haid.

Banyak juga kajian klinikal menyokong penggunaan safflower sebagai tujuan perubatan untuk penyakit kardiovaskular, kesakitan sendi, kesakitan haid, osteoporosis dan lain-lain.





Jom kita lihat bagaiman Boswella dan Safflower dalam Pain Relief Shaklee ini berfungsi dalam meningkatkan kesihatan sendi.




Adakah anda pernah terfikir kenapa anda merasai kesakitan sendi dan otot, sebenarnya kesakitan ini adalah sensasi yang tidak menyenangkan yang disebabkan oleh tekanan dan kecederaan ''stimulate''. 

Sebenarnya ia adalah salah satu simptom berlakunya keradangan. Ini berlaku apabila cecair terkumpul dan menyebabkan pembengkakan dan tisu yang membengkak ini ia akan menekan hujung saraf yang sensitif, disebabkan itulah kita merasa kesakitan tersebut.


Mari kita lihat kesakitan sendi sebagai contoh, penggunaan sendi yang berlebihan akan menyebabkan tulang rawan semakin  lama semakin haus dan akibatnya tulang akan mula bergesel antara satu sama lain ketika anda melakukan aktiviti seharian contohnya bersenam, melakukan kerja rumah, turun tangga dan aktiviti fizikal lain.

Semua ini akan menyebabkan struktur tulang berubah sehingga menyebabkan rasa / sensasi yang menyakitkan.



Sebenarnya keradangan ini adalah tindakbalas sistem pertahanan badan terhadap ransangan yang berbahaya contohnya patogen, sel yang cedera dan sebahagian toksik yang memulakan proses penyembuhan. 

Jadi keradangan ini sebenarnya baik, ia adalah mekanisme pertahanan yang sangat penting contohnya tindakbalas keradangan akut.



Bagi mereka yang mengalami kesakitan sendi dan otot ini adalah penyelamat anda. Pain Relief Shaklee yang berasaskan bahan semulajadi ini boleh membantu melegakan ketidakselesaan dan kesakitan, menyokong fleksibiliti, menyokong pergerakan secara menyeluruh dan melegakan kesakitan otot.




Pain Relief Caplet mengandungi gandingan berpaten ekstrak Boswella dan ekstrak Safflower yang di uji secara klinikal bagi membantu sendi dan otot yang bekerja secara berlebihan.






PAIN RELIEF SHAKLEE TERBUKTI SELAMAT DAN BERKESAN











Berita baik juga untuk anda suka bersukan? Tak kisah samada berlari, berbasikal atau bermain bola🌟
Anda perlu beringat untuk menjaga sendi dan merawat kesakitan jika ingin terus menikmati hobi sukan kegemaran anda. 🏌🏾‍♂️⛹🏽🤾🏽‍♂️ 🧡 Rehatkan sendi anda apabila sakit. ❄️ Sapukan ais atau haba pada sendi anda. 💫 Lakukan senaman lembut untuk memastikan sendi anda longgar. ⚖️ Mengekalkan berat badan yang sihat. Tidak lupa juga dapatkan "Pain Relief Caplet" Suplemen semula jadi untuk mengurangkan keradangan dan kesakitan, itu selamat untuk kegunaan jangka panjang.








Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai bisnes online Shaklee boleh hubungi saya untuk saya bantu anda lebih sihat di samping menjana pendapatan bersama Shaklee.

Nak daftar ahli sendiri dan dapatkan lebih banyak penjimatan , terus KLIK SINI 👇






Sebarang pertanyaan lanjut , terus hubungi saya 👇







#NextlevelBlogging
#Shakleetriumph2023
#shakleethrive2023
#PengedarShakleeBaganDatuk
#Painreliefshaklee
#sakitsendidanotot
#melegakankesakitan


















Comments

Popular Posts